bit.ly – найпопулярніший сьогодні сервіс скорочень довгих лінків, і дуже активно використовується в Твітері, Facebook, месенджерах та багатьох інших онлайн сервісах.
Ще в січні було чимало чуток про можливе придбання Твітером bit.ly, адже bit.ly й став популярним багато в чому завдяки Твітеру, де цей сервіс скорочень стоїть по замовчуванню. Окрім того, переважна більшість популярних твітер-клієнтів теж використовують bit.ly. То ж логічним було злиття компаній. Та ціна, яку назвала компанія Betaworks (власник bit.ly) була занадто високою. Кажуть, що вони просили $100 млн.
Просити ніби й є за що. Адже кількість запитів, які обробляє компанія росте гігантьскими темпами. В березні кількість оброблених кліків сягнула 3,5 млрд., в лютому було 2,7 млрд., а рік тому всього 87 млн.
Але й логіку Твітера зрозуміти не важко. Їм значно дешевше буде виростити свій незалежний сервіс скорочень, і здається саме для цього вони придбали нещодавно домен Twee.tt.
Втрата Твітера для Bit.ly хоч і буде неприємністю, та не катастрофою. Сервіс вже є достатньо незалежним, і частка оброблюваних скорочень для Твітера в нього щомісяця скорочується. Якщо ще пів року тому частка скорочень пов‘язаних з твітером сягала 80%, то зараз вона впала до 40%. Причому в ці 40% входять і скорочення згенеровані твітер-клієнтами, а їх, скоріш за все не так легко буде переконати перейти на Twee.tt.
Тому можна очікувати й подальшого зростання кількості скорочень згенерованих bit.ly. Впевненості компанії може додати й запуск нових платних сервісів. В ближчі дні запланований реліз bit.ly 1.3, в якому буде ентерпрайз-версія bit.ly Pro за ціною $1000 на місяць.
bit.ly Pro даватиме можливість створювати власні сервіси скорочень на основі bit.ly (наприклад, watch.er), а також аналітика в режимі реального часу щодо здійснених кліків.
Окрім Твітера, bit.ly цікавить Google. Цікавим є не стільки бізнес скорочень, скільки інформація, якою володіє bit.ly, зокрема відслідковування кількості кліків на кожен скорочений лінк. Така інформація потрібна Google для включення в пошукову видачу щойно згенерованих веб-сторінок, які швидко набирають популярності. Якщо Google не вдасться домовитись про придбання bit.ly, то йому доведеться купувати інформацію про кліки.
У вересні 2009 року Betaworks (власник bit.ly) придбав нове доменне ім‘я – J.mp (співзвучне зі словом jump), і планувала зробити його основним сервісом скорочень з метою економлення ще 2 символів, яких інколи так не вистачає в Твітері, але ці плани досі не реалізовані, хоча сервіс успішно працює.
Pingback: Твітер займеться скороченням посилань самостійно | Watcher()