Вибухоподібний розвиток сервісів різноманітних знижок та групових покупок на Заході протягом останнього року, не пройшов повз Україну.
За останні кілька місяців з‘явилась низка українських проектів та кілька представництв російських у цій ніші.
Найпомітнішим, в першу чергу через агресивну маркетингову та піар-стратегію, на нашу думку є Покупон. То ж ми вирішили поспілкуватись про те, чим зараз живе проект, звідки бере клієнтів, як планує розширятись саме з людиною, яка відповідає за комунікації в компанії Infojet (власник Покупона), Вікторією Бондар.
– Рішення запустити Покупон було прийняте на хвилі успіху Groupon? У вас був чіткий бізнес-план чи розраховували на те, що бізнес в будь-якому випадку вистрілить?
– Розраховувати на те, що Покупон стане популярним виключно завдяки успіху Groupon було б абсолютно неправильно. Україна це не США, тут абсолютно інший менталітет і інше ставлення у користувачів до інтернет-сервісів. Чіткий бізнес-план був нашою основою і багато в чому допоміг
– Чи сьогоднішній розвиток проекту корелює з запланованими показниками бізнес-плану?
– Ми, звісно, розраховували кілька варіантів розвитку подій, але нам довелося стикнутися з абсолютно різними факторами, поява яких була, здебільшого, зумовлена специфікою українського інтернет-ринку. Загальні тенденції відповідають розрахункам, ми спеціально закладали термін для завоювання довіри користувачів і переломний момент вже пройшов. Тепер поняття «сервіс групових покупок» не викликає подиву, а розміри знижок не відлякують користувачів. Ми фактично не відхиляємося від плану, але звісно, дещо корегуємо його.
– Чи правда, що проект частково фінансується російським інвестором. Яка частка проекту належить інвестору, що стоїть за порталом most.ua?
– Компанія Infojet змогла зацікавити та залучити до України іноземні інвестиції, навіть враховуючи сьогоднішню ситуацію, коли західні компанії не бажають вкладати свої кошти до нашої країни. Покупон, так само як і most.ua це венчурні проекти , що вже забезпечує їм особливе місце в Уанеті.
– А який обсяг інвестицій в проект, і коли плануєте досягти break even point?
– Break even point ми плануємо досягти до кінця цього року. Велика частка інвестицій йде на технологічний процес – оновлення сайту, розробка додатків та нових можливостей, що дозволяє Покупону бути лідером в цій галузі.
– Чи правда, що масова зовнішня реклама Покупона здійснюється зараз на площинах, які закуплялись під проект most.ua?
– Infojet працює з одним оператором зовнішньої реклами, і тому на своїх площах може розміщувати як рекламу Покупона, так і моста.
– Чому було прийнято рішення надати пріоритет Покупону? Зовнішня реклама для Мост.уа підвтердила свою неефективність?
– Реклама наших проектів не зв‘язана між собою. Якщо ви не бачите рекламу Моста, це не означає, що ми надали перевагу рекламі Покупона. В кожного з них свій напрям розвитку та стратегія.
– Для Покупона який тип реклами є ефективнішим – офлайн чи онлайн?
– Он-лайн реклама на першому місці. Офлайн звісно підтримує загальний інтерес до проекту, але основний «action» відбувається в Мережі. Саме там користувачі дістають інформацію про нові акції, а також, що дуже важливо, залишають свої та читають чужі відгуки. Інтернет зараз стає найпотужнішим медійним каналом, своєрідною «книгою відгуків, скарг та пропозицій». Крім того, через онлайн можна охопити одразу кілька напрямків: потенційних клієнтів та партнерів, людей, що цікавляться startup’ами, розробників інтернет-сервісів, професіоналів, яких можна залучити до проекту. Тому, ми робимо ставку на онлайн, але звісно, підкріплюємо його офлайном, адже, люди використовують свої купони в реальному житті.
– Скільки людей працює над пошуком нових клієнтів? Це окрема компанія, чи люди працюють у вас в штаті?
– Над пошуком акцій працює цілий відділ. В кожному регіоні в нас є партнери, що шукають пропозиції для інших міст, їх роботу курує київський офіс.
– Які ще компанії на українському ринку активно працюють в сегменті онлайн-знижок, онлайн-купонів, групових покупок?
– На цьому ринку вже працюють SuperDeal, Город24, Cheap&Now та Mojo. Нещодавно до цього переліку додались російські проекти Darberry та Biglion. Звісно, ми стежимо за ринком та модеруємо ситуацію з конкурентами, але наш розвиток та постійні нововведення дозволяють нам залишатися першими.
– Яка найбільша проблема в роботі з українськими компаніями?
– Недовіра та небажання спробувати нове. Нашим менеджерам доводиться часто дуже довго переконувати партнера, що це не обман, що все це дійсно законно та працює.
Багато українських компаній, які не пов’язані з IT-технологіями доволі примарно уявляються собі, як інтернет може вплинути на їх бізнес. Тому, фактичного кожного разу ми відкриваємо Америку.
– А який метод платежів найбільш популярний серед клієнтів Покупона?
– Платіжні термінали, а також сплата через смс-повідомлення. Вони найбільш зручні, та видаються клієнтам найбільш безпечними.
– Чи правда, що кількість людей, які скористались хоча б один раз послугами Покупона, і тими, хто зареєструвався на сайті складає 1:20?
– Логічно буде об’єднати ці питання. 80% наших постійних користувачів роблять покупки більше одного разу. Кожен 10 активний користувач здійснює покупки.
– Яку частку нових користувачів складають ті, кого привели вже зареєстровані користувачі?
– Нові користувачі до нас приходять з соціальних мереж, з інтернет-ЗМІ, з онлайн реклами. Багато клієнтів приходить саме за рекомендацією своїх друзів та знайомих. Ще минулого місяця користувачів, які прийшли на Покупон з інших сайтів було значно більше. Зараз тенденція змінилась – багато людей приходять за порадою близьких. Звісно, це зумовлено бонусною програмою, що діє на Покупоні. Але, насправді, просто люди більше довіряють рекомендаціям тих, хто вже користувався купонами. Тим паче, що можливість подарувати знижку перетворює купони на гарний подарунок. Так, можна подарувати 100 грн в конверті, а разом з Покупоном можна подарувати купон, і людина зекономить 300 грн.
– Чи правда, що в інших містах, де ви почали працювати, у вас виникають серйозні проблеми з пошуком нових клієнтів. З чим це пов‘язано?
– Проблем немає. Регіони розвиваються дещо повільніше, адже вони запускалися пізніше. Але вже восени ми плануємо вивести їх на рівень столиці.
– Як ви прокоментуєте ситуацію, що вас звинувачують у приховуванні деяких платежів – коли знижка, яку купує користувач, в реальності є меншою, ніж зазначено на сайті http://habrahabr.ru/blogs/startup/100268/
– Так, ми знаємо про цю ситуацію і було дуже приємно, коли самі користувачі почали захищати Покупон. Справа була не в прихованих платежах, а непорозумінні з власне умовами акції, та тим, як вони були прочитані клієнтом. Такі ситуації ми дуже ретельно відстежуємо та намагаємося одразу зв’язатися з користувачем, коли виникають проблеми. Нам важливо з’ясувати звідки виникло спірне питання та розв’язати його якомога швидше. Ми абсолютно відкриті для діалогу та пропозицій. Єдине, про що ми часто нагадуємо нашим користувачам, це те, що в першу чергу потрібно зателефонувати чи написати нам. Ми одразу беремо всі питання під контроль. В наш час соціальних мереж, коли кожен може вільно висловити свою думку в будь-який зручний для нього спосіб стосовної вашої роботи, лишається одне – робити бізнес добре. Думаю, в нас це виходить.
Pingback: Groupon прийшов в Україну | Watcher()
Pingback: КупиКупон почав роздачу купонів в Україні | Watcher()
Pingback: Денис Халаїмов очолить Most.ua | Watcher()
Pingback: Денис Халаїмов очолить Most.ua | Watcher()
Pingback: Олександр Ластовський: “Ми не продаватимемо Покупон найближчим часом” | Watcher()