Продовжуємо публікацію «Кишенькового посібника з мобільного маркетингу». Читайте також першу частину «Епоха М», другу – «Good old SMS», третю – «Штрих-коди на cтероїдах» та четверту – «Кишенькові сайти».
1000 і один ап
Оскільки мій теперішній смартфон має в 100 разів потужніший процесор, за той, що стояв у моєму першому комп’ютері, то логічно, що він може працювати з безліччю програм. А якщо візьмемо до уваги те, що у смартфона є такі унікальні функції як дуже якісна камера, GPS, акселерометр та гіроскоп, то отримаємо просто незамінного і дуже розумного маленького помічника. Кількість апів, які закачуються щороку у світі зростає на порядок і в кінці 2012 року перевищила 45 млрд. В Україні лише один із провідних мобільних операторів розповсюджує своїм абонентам понад 50 тис. програм на день.
Мобільні апи можна ефективно використовувати для маркетингу. Є два напрямки такої роботи. Перший: розміщення комунікації в уже існуючих популярних програмах і другий: розробка власного апа. Розглянемо ці два варіанти детальніше.
Українському ринку апів уже як мінімум 2 роки, тому уже є програми, які зуміли накопичити десятки і навіть сотні тисяч користувачів. Власники цих програм, як правило, мають певні дані про своїх користувачів і готові розміщати для них комерційну інформацію у вигляді прямої реклами, брендингу чи рекламно-інформаційного контенту та спец-пропозицій. Як правило, через новизну і відсутність активного попиту, ціни на таке розміщення суттєво нижчі за повноформатні інтернет аналоги. Другий варіант – розробка власної мобільної програми має сенс, якщо ви впевнені, що саме це потрібно Вашим споживачам. Останнім часом ми бачимо, що чимало брендів інвестують тисячі а то й десятки тисяч євро у власні апи, які, на жаль, не завжди виконують свою функцію – не досягають хоча б якогось помітного ROI.
Практичні поради:
– почніть з малого: спочатку адаптуйте свій веб-сайт під мобільні пристрої (в першу чергу під touch screen). Проаналізуйте як, коли і чим користуються ваші споживачі, що їм найбільш цікаво і, найголовніше, які із запропонованих функцій виконують ваші бізнес-задачі. Приклад: mobilemarketingrevolution.com.ua
– далі, якщо досвід успішний і ви вичерпали усі можливості мобільного сайту, переходьте до розробки апа. І не намагайтеся впихнути у нього всі можливі функції: там має бути кілька головних розділів, які відповідають контексту використання (місце, потреба, настрій споживача) і достатньо великі кнопки, щоб було зручно тицяти пальцем :)
– постійно аналізуйте і поступово, за потреби, додавайте нові фукнції, при цьому не ускладнюючи програму – перший екран програми і верхнє меню повинні бути максимально простими, і поступово вводити споживача у більш розгалужену структуру. Пам’ятайте, що 80% споживачів будуть користуватися лише 20% вашого функціоналу
– не забувайте про пряму користь – ап тільки тоді успішний, коли надає прямі переваги споживачу. Тому попри “прикольні фішки” та інновації там має бути ще купон, спец-пропозиція чи хоча б корисна порада.
Але не забувайте і про фішки. Останнім часом з’явилося кілька апів для тачскрінів, які окрім цікавого контенту відрізняються ще й цікавим дизайном та підходом до навігації. Оскільки тачскріни маніпулюються безпосередньо дотиками, вони імітують фізичні, об’ємні речі, які наче можна помацати та відчути в руці:
Flipdoard – персоналізований журнал, що підбирає контент на базі аналізу інформації із соц-мережі користувача і який гортається як паперовий
SPUN – ап, який окрім незвичної навігації, яку так хвалив Apple, використовує ще й географічні мітки для висвітлення місця, де відбувалася подія