Кріс Діксон, який очолює ТОП-25 найбільших бізнес-ангелів і, відповідно, має чималий досвід інвестицій в стартапи, поділився цікавими думками про те, як варто розвивати ідеї нового бізнесу. Кріс свого часу долучився до інвестування на ранній стадії таких проектів як Hunch, Skype, Postini (придбана пізніше Google), Flarion (придбана Qualcomm), Gracenote (придбана Sony), P.A. Semi (придбана Apple), Celtel, BladeLogic та ще понад десяток відомих проектів.
Отже, що радить Кріс:
Не ховайтесь. Створіть в Google Docs документ, де ви будете записувати кожну ідею, яка спаде на думку, навіть найменший її натяк. Додавайте туди також чужі ідеї, не забуваючи ставити посилання на джерела цих ідей, щоб потім можна було послатися на оригінал.
Після цього покажіть цей документ усім знайомим, з якими ви можете зустрітися і детально пройтися по кожному пункту та обговорити його.
Поспілкуйтесь з венчурними капіталістами, іншими стартаперами, потенційними клієнтами, або ж колегами з великих компаній. Ви здивуєтесь, як багато можна навчитись, використовуючи цей спосіб. Ймовірність того, що хтось, почувши вашу ідею, вкраде її і стане конкурентом – неймовірно низька. Ймовірність того, що ви навчитеся розрізняти хороші та погані ідеї, і покращувати хороші – неймовірно висока.
Кожна проведена вами дискусія буде містити як корисні дієві поради, так і інформаційний шум. Ці два поняття можна швидко розділити, дійшовши до оптимальних висновків за допомогою опитаних вами людей. Отже, про що треба говорити і що можна отримати від різних груп людей:
1. Колеги з великих компаній вашої сфери діяльності. Такі люди є корисними для констатування фактів, але їхні судження про якість ідей для стартапу можуть бути не зовсім хорошими. Вони можуть вважати, що будь-яка ідея вже реалізована або в їхній компанії, або деінде, і не має сенсу повторювати її.
2. Венчурні капіталісти. Вони будуть добрими порадниками у сфері маркетингу та фінансів вашого стартапу, а також наводитимуть приклади діяльності схожих компаній у минулому чи існуючих зараз.
3. Потенційні клієнти. Справжніми суддями якості вашого продукту можуть бути лише клієнти – саме вони визначають, що їм потрібно від вас.
4. Підприємці. Це єдина група людей, поради яких можна навіть не відфільтровувати.
Час від часу оновлюйте свій список – редагуйте його та додавайте нові ідеї для стартапів. Через деякий час певні ваші ідеї можуть бути реалізовані іншими компаніями, деякі все ще будуть потенційно привабливими для інвестицій, а решта може стати хорошою основою для ваших роздумів над поточними проектами.