Влада Франції заявила про наміри ввести додатковий податок на діяльність інтернет-пошуковиків. Виручені гроші планується спрямувати на розвиток фондів допомоги представникам творчих професій.
Google, Yahoo, Microsoft – корпорації, чиї пошукові продукти першими можуть отримати “податковий удар” навіть незалежно від того, чи є їхні представництва на території Франції, чи ні. Наприклад, європейська штаб-квартира Google знаходиться в Ірландії. Тим не менш, пошуковику доведеться платити податок за кожен клік на банер або рекламне оголошення, який зробить користувач.
Автори такої ініціативи наголошують на тому, що світові корпорації отримують надприбутки. Тільки у Франції річний дохід Google становить 800 мільйонів євро. Разом з цим все частіше почали звучати заяви щодо необхідності перевірок компаній – чи не порушують вони правила ринку інтернет-реклами.
У грудні 2009 року паризький суд визнав Google винним у порушенні авторських прав на своєму сервісі Google Books та зобов”язав виплатити компенсацію у 300 тисяч євро.
Президент Франції Ніколя Саркозі заявив, що підтримує рішення про введення податку, і “не дозволить американській корпорації присвоїти книжковий фонд країни”.
Автори цього рішення планують виручити з “податку на Google” 35-40 мільйонів євро на рік. Ці кошти планується направити у фонди, які займаються підтримкою творчих професій – журналістів, акторів, видавців. Офіційна реакція Google вже прозвучала зі слів одного з французьких керівників корпорації, Олів”є Еспера: “Я не думаю, що введення інтернет-податку на рекламу – правильний шлях, він гальмує прогрес”.