Американська спільнота редакторів (ASNE) опублікувала звіт під назвою «10 найкращих стратегій використання соціальних медіа», в якому аналізуються 19 засобів масової інформації та їх принципи роботи в соціальних медіа.Серед видань є малі й великі, місцеві й національні. В звіті відібрано десять найкращих застосованих стратегій.
10 ключових висновків, винесених спільнотою редакторів:
- Традиційні правила етики застосовуються й онлайн.
- Майте на увазі, що все, що ви пишете онлайн, стає публічним.
- Використовуйте соціальні медіа, щоб привернути увагу читачів, але професійно.
- Про сенсації розповідайте на власному сайті, а не в Twitter.
- Остерігайтеся неправильного сприйняття.
- Незалежно сприймайте все, що публікується в соціальних мережах.
- Завжди ідентифікуйте себе як журналіста.
- Соціальні мережі – це інструменти, а не іграшки.
- Будьте прозорим й зізнавайтеся, коли робите щось неправильно онлайн.
- Не виносьте онлайн власні думки та думки своїх колег.
Нижче представлені 10 найкращих ідей американських ЗМІ, знайдених виданням SocialTimes в звіті:
Bloomberg: Соціальні медіа – це чудовий спосіб просування нашої роботи. Ми надаємо перевагу посиланням на матеріали нашого сайту. Однак згідно інтернет-етикету та етикету соціальних медіа варто віддавати належне посиланням на будь-які цікаві й цінні роботи, незалежно від їх джерел.
The Denver Post: Якщо на сайті соціальних медіа щось було помилково опубліковано, необхідно одразу видалити відповідний запис в Twitter або Facebook, а потім опублікувати відкорегований запис. Якщо помилка була виявлена надто пізно, її все одно необхідно так само виправити. Але не варто нічого приховувати, видаляючи оригінальне повідомлення, а потім публікуючи новину повторно. Багато Twitter-клієнтів, наприклад, завантажують записи і зберігають їх на комп’ютерах чи мобільних пристроях користувачів, залишаючи видимими для певної частини читачів навіть видалені записи. Те саме стосується й Facebook.
NPR: Хоч ми й заохочуємо розповсюдження посилань на NPR.org, компанія не дозволяє копіювати матеріал під копірайтом NPR в соціальні мережі без попереднього дозволу. Ми даємо можливість посилатися з блогу чи Facebook-профіля на власний матеріал на сайті NPR, але журналіст не повинен копіювати повний текст або аудіозапис на особистий сайт чи веб-сторінку. Це можна зробити за допомогою API NPR чи віджетів, які NPR надає публічно під стандартні умови використання.
Orlanso Sentinel: Необхідно остерігатися неправильного сприйняття. «Френдінг» та «фоловінг» людей – це нормально. Але якщо ви «подружилися» з джерелом або приєдналися до спільноти, яка займає певну сторону з даного приводу, ви маєте приєднатися й до інших спільнот, які займають інші сторони. Важливо усвідомлювати, що читачі можуть розцінити подібні долучення як вашу особисту позицію; давайте зрозуміти, що ви просто шукаєте матеріали для статті або збираєте інформацію.
St. Louis Post-Dispatch: Оскільки соціальні медіа і цифровий світ швидко змінюються, стає неможливим передбачити наслідки появи нових інструментів в майбутньому. Якщо такі проблеми виникають, завжди краще обговорити з безпосереднім начальником, керівником видання або, якщо це доречно, вашими колегами, перш ніж самостійно вирішувати ситуацію.
The Roanoke Times/roanoke.com: При використанні фотографій з соціальних мереж потрібно бути обережним, стверджуючи, що на фото є те, що, на вашу думку, там зображено. Всі інші правила розміщення фотографій, які застосовуються в наших публікаціях, природним чином застосовуються й тут.
The Wall Street Journal, Dow Jones Newswires та MarketWatch: Ми уникаємо вузькоспеціалізованих специфічних порад на фінансових сайтах. Такі вислови, як «Туристичні агенти кажуть, що найкращими пропозиціями для відпочинку є X та Y», є прийнятними в якості порад для читачів. А от «Ви маєте вибрати варіант X» вже не є припустимим. Найкращий підхід – давати узагальнені поради.
SourceMedia Group (Сідар Репідс, штат Айова): Видання впевнене, що його робітники користуються соціальними медіа в роботі для правильних цілей, і що така діяльність може допомогти виданню і додати обговорень в галузі. Але компанія заохочує своїх працівників спілкуватися між собою і зберігати здоровий глузд, щоб не надто відволікатись на соціальні мережі.
Rockford Register Star (штат Іллінойс): Ми не розміщуємо повторно і не публікуємо візуальні зображення або відео, знайдені на сайтах соціальних медіа без забезпечення дозволу на використання такого контенту, включаючи за необхідності забезпечення захисту авторських прав. Це стосується будь-якого візуального контенту, включаючи (але не обмежуючись) фото, відео, подкасти, графіки та малюнки підозрюваних.
Los Angeles Times: Професійне та особисте життя перетинаються онлайн так само, як і офлайн. Спроби, наприклад, відокремити ваших університетських друзів від професійних колег – це добре, але в усіх просторах необхідно дотримуватися принципу, що як співробітник видання ви відповідальні за репутацію Times.
The New York Times: Блогери можуть писати енергійні коментарі про свої вподобання в їжі, музиці, спорті або інших захопленнях, але як журналісти вони повинні уникати того, щоб займати певну позицію в спірних суспільних питаннях. Веб-сторінка працівника редакції з його щирою думкою з приводу абортів могла би порушити нашу політику в такий самий спосіб, як участь у марші чи акції протесту з цього приводу. Блог, який займає певну політичну позицію, також виходить далеко за наші рамки, так само як і лист до редактора з проханням підтримати (або навпаки, висловити позицію проти) певного кандидата. Чи є суспільна проблема конфліктною залежить від кожної окремої спільноти; у випадку спірності журналісти мають проконсультуватися з керівництвом місцевої редакції.
Guardian (Великобританія): Думайте перед тим, як щось публікувати. Одним із секретів успіху соціальних медіа є та простота, з якою стало так легко долучатися до обговорень. Та через цю простоту варто перед коментуванням чи поширенням чергового матеріалу замислюватись про всі можливі наслідки. Незалежно від того, чи вважаємо ми це справедливим, інші медіа будуть використовувати вашу діяльність в соціальних медіа як коментар вашого видання щодо опублікованих матеріалів. І ви доти привертатимете увагу критиків, доки не слідкуєте за цим, тому стримуйте бажання дати гнівну відповідь тим, чию думку вважаєте помилковою чи дратівливою.
Reuters: Задумуйтеся про те, як би ви почувалися, якби ваш контент цитувався на головній сторінці провідної газети, вебсайту чи блогу як коментар вашого видання з певного приводу.
The Washington Post: Передбачайте, що ваша діяльність в соціальних мережах буде публічно доступною кожному, навіть якщо ви створили приватний екаунт. Є сенс налаштувати параметри конфіденційності для обмеження небажаного доступу до інформації, але це лише стримає охочих, а не ізолює їх абсолютно від даних. Тут все просто: якщо ви не хочете, щоб щось знайшли онлайн, не розміщуйте це там.
Charlotte Observer: Співробітникам відділу новин не дозволено просувати політично забарвлені матеріали жодним способом. Це стосується навіть наклейок на бамперах їх автомобілів та політичних знаків на власних подвір’ях. Їм також забороняється робити політичні заяви будь-якого типу на власних персональних веб-сторінках або на сторінках соціальних мереж, таких як Facebook та MySpace.
The Journal Gazette (Форт Вейн, штат Індіана): Робітникам редакції дозволяється мати персональні сторінки в соціальних мережах, таких як MySpace чи Facebook, і вони можуть вказувати поточне місце роботи і посаду. Але вони мають пам’ятати, що ці сайти є публічними, і отримати доступ до цієї інформації може не лише коло їхніх друзів. Робітники не мають публікувати на цих сторінках інформацію про матеріали чи джерела Journal Gazette, а також коментувати стан справ видання.
The Manhattan Mercury (штат Канзас): Використання працівниками «фальшивих особистостей» на сайтах компанії заборонено і може лише викликати нові сутички.
The News & Record (Грісборо, штат Північна Кароліна): Ось що пише редактор Джон Робінсон в своєму електронному листі: «В нас є етичний кодекс і професіоналізм, який визначає нашу поведінку. Крапка. Саме так. Я сказав своїм колегам, що моя політика в соціальних медіа наступна: Не будь дурним. І вона, здається, працює».
Freedom Communications: Ми розуміємо, що робітники можуть працювати більше норми і деколи мають бажання скористатися соціальними мережами для персональних потреб за допомогою комп’ютерів, мереж або інших IT-ресурсів та телекомунікаційних систем компанії. Компанія дозволяє таке використання соціальних мереж доти, доки не залучається непрофесійний чи непідходящий контент, перешкоджається виконання прямих посадових обов’язків чи відбувається зниження продуктивності. Використання або публікація комерційних, особистих, релігійних або політичних підбурювань (провокацій), або просування інших організацій, що не мають відношення до бізнесу компанії, також заборонені.