Задумка непогана, і якщо б я працював в Prodigi, то можливо б навіть схвально до неї віднісся. Не знаю, наскільки ефективна така кампанія, але це вже хай вирішує Viasat. Я ж хотів поділитись своїми думками про інше – про те, як просувався «Divan Travel» через онлайн ЗМІ.
Наприкінці березня мені прийшов лист від Слави Баранського, який поділився радістю про запуск свого особистого нового проекту «Агенція нестандартних подорожей «Диван». Слава написав, що агенція має сайт планування відпочинку для тих, хто любить проводити час вдома, але надалі пропонує запуск цікавих нестандартних послуг для людей, що «люблять сидіти вдома».
Хто такий Слава Баранський? Зараз він працює в Яндекс-Україна, раніше працював в Prodigi, відомий багатьом за такими проектами як Internetno.net, Lifehacker.ru, успішною розкруткою блога про знаменитості plitkar.com.ua (коли працював в польській Agora).
Важливо, що я Славу знаю добре особисто. І поважаю за його професійні якості. Ми на Watcher любимо писати про цікаві проекти, яких, на жаль, на ринку не так вже й багато. Запуск Дивана мені видався дещо кумедним, але те, що до нього мав відношення Баранський, вселяло надії, хай навіть не на успішний в комерційному плані проект, то хоча б такий, що зможе нас розважити. Недовіряти йому в мене не було жодних підстав.
Натомість виявилось, що це не приватний проект Баранського, а комерційна розробка. Слава використав своє знайомство і можливість звернутись напряму з метою популяризації проекту. По факту, для себе, я б це назвав обманом, хоча, судити вам.
Чому обман? В мене до Баранського є доволі високий капітал довіри, і він про це знає. Тому, скоріш за все розумів, що інформацію, яку надішле мені – я не буду ставити під сумнів. Думаю, якщо б мені таку ж інформацію прислала повністю незнайома людина, новина б не мала шансу бути опублікованою.
Я маю доволі великий досвід роботи як в піарі, так і в журналістиці. Я дуже ціную особисті стосунки з людьми. Репутація будується роками, але втратити її можна за один день. Хоча з іншого боку я також розумію, що для людей, які працюють в SMM часто доводиться зловживати особистим на користь бізнесового. Питання «чи правильний це шлях» для себе поки що залишу відкритим. А ви що думаєте?
Update1: В коментарях з’явився екаунт-менеджер агенції Prodigi – Роман Китаєв, який розставив всі крапки над “і”:
Update2: Почитав кілька обговорень у Facebook та тут на Вочері, і бачу, що в декого скалось враження, що мені не подобається проект Диван. Це не так.
Проект мені сподобався. Задумка хороша. Prodigi зробило все правильно, і я б, можливо, на їх місці теж так робив. Мало того, якщо проект отримає якесь продовження, то агенція має всі шанси отримати чергову непогану фестивальну роботу.
Стаття ж не про недоліки проекту Диван, а про використання особистих знайомств з метою просування комерційних проектів.