• Про Watcher
  • Реклама
  • Статистика Уанету
  • Повідомити новину
  • Соцмедіа для Журналістів
про інтернет бізнес та маркетинг в соціальних медіа
  • Соціальні Медіа
    • Facebook
    • Twitter
    • ВКонтакте
    • Блогосфера
    • Новини Соціальних Медіа
  • Бізнес
    • Інвестори
    • Бізнесновини
    • Держава
    • Реклама і Маркетинг
    • Стартапи
  • Mobile
    • Android
    • iPhone
    • Nokia
    • Windows Mobile
    • Мобільні новини
  • Google
    • Gmail
    • YouTube
    • Новини Google
    • Пошук Google
  • Яндекс
    • Новини Яндекса
    • Яндекс.Карти
    • Яндекс.Пошук
  • Технології
    • Інтернет
    • Гаджети
    • Новини технологій
    • Телеком
  • HowTo
  • Політики в інтернеті
    • Закордоном
    • Українські політики
  • Розваги і Медіа
    • Ігри
    • Вірусне відео
    • Знаменитості
    • Медіа
  • Різне
    • Анонси
    • Гумор
    • Дайджест
    • Дизайн і програмування
    • Люди
    • Останні статті

Максим Саваневський · 8 Вересня 2010

Гравець браузерних ігор в Україні може приносити $5-10 щомісяця

Tweet
Tweet

Браузерні ігри є доволі цікавим сегментом онлайн розваг, який активно розвивається в цілому світі. Україна не є винятком. Гравці в нас є, і вони щомісяця приносять чималі прибутки власникам ігор. На жаль, гроші переважно йдуть за кордон. Щоб з’ясувати, що відбувається в Україні, ми вирішили поспілкуватись з розробником однієї з небагатьох успішних українських браузерних ігор, «Ishtwar: Война Братьев», Дмитром Галяком

Дмитро, в чому головна відмінність браузерних ігор від інших PC-орієнтованих ігор?

Браузерні ігри відрізняються простотою використання. Не треба купувати диск, встановлювати гру, налаштовувати її і купувати “залізо” під вимоги. Гравець, набираючи звичайну інтернет адресу, відразу потрапляє в гру. Причому грати він може звідки завгодно, хоч з дому, хоч з офісу, і залежності від “крутизни” комп’ютера практично немає.

Чи можна вважати ці відмінності перевагою?

Простота доступу до гри – ця перевага. Набагато простіша графіка в порівнянні зі звичайними РС іграми – недолік.

Коли в Україні виник ринок браузерних ігор? Хто головні гравці на ньому?

Гравець браузерних ігор в Україні може приносити $5 10 щомісяцяРинок браузерних ігор України досить спонтанний і досі нормально не сформувався. Основними гравцями можна назвати “Mystery: Legends of the Beyonds”, “Bloody World”. Це мало не єдині ігри з хорошим фінансуванням (Bigmir в першому випадку і Mail.ru в другому). Наш “Ishtwar: Війна Братів” виглядає на цьому фоні приємним виключенням з правил, коли обмеженим ресурсом був зроблений професійний продукт.

А можна взагалі говорити про існування українського ринку браузерних ігор, чи все ж гроші українських геймеров течуть в Росію і на Захід?

Однозначно українського ринку браузерних ігор не існує. Точніше, він в зародковому стані. Є розробники в Україні, але україно-орієнтованих ігор немає. Усі розуміють, що будь-який більш-менш успішний проект має бути російськомовним і бути орієнтованим мінімум на увесь СНД.

Чим відрізняються ігрові переваги українських і західних любителів браузерних ігор?

Ще кілька років тому західний ринок працював по підписці, а ринок СНД – на умовно безкоштовній основі (мікротранзакції). З кожним роком Захід все упевненіше рухається від підписки до умовно безкоштовної моделі.

А українські ігри взагалі заробляють гроші?

Заробити можна, хоч і треба постійно враховувати тенденції ринку. Думаю, при хорошому фінансуванні і правильному маркетингу гри, можна спокійно мати близько $100 000 в місяць.

Скільки прибутків приносить середньостатистичний гравець?

Один гравець може приносити $5-10 в місяць. Але усе дуже сильно залежить від конкурентоспроможності гри і жанрової ніші на ринку.

Пристойний дохід. А які методи оплати використовують геймери?

SMS, Webmoney. Останнім часом набирають оборот сервіси-агрегатори платіжних систем. Наприклад, Деньги.Онлайн, 2Pay і тому подібне.

І скільки коштує залучення нового гравця?

Вартість гравця коливається від $0,5 до $2. Як показала наша практика, ефективними є реклама Google AdWords, Вконтакте, facebook, marketgid. Реклама на таких великих порталах, як fishki.net і bash.org.ru показали в півтора рази меншу ефективність.

Враховуючи ситуацію на ринку, який сьогодні треба мати бюджет для запуску власної браузерної гри?

Планка входу на ринок росте з кожним днем. Розробка якісної гри в Україні коштуватиме $100 000-200 000, причому треба бути готовим викласти не меншу суму на маркетинг і розкрутку проекту. Час “гаражних” проектів, на жаль, практично пройшов.

Скільки в Україні професійних команд-розробників браузерних ігор?

Думаю, що професійних – жодної. Усе залежить від того, що ми вкладаємо в значення слова “професійний”. Є декілька гравців на ринку, але до ринку Росії ще йти і йти.

Ринок браузреных ігор у світі активно розвивається. Що буде з ним через 3 роки?

За усіма прогнозами – наступний рік за Unity 3D. Це ліцензований 3D движок, що запускається в браузері. Unity наступає на п’яти flash-проектам. Упевнений, що більшість нових ігор будуть повністю або частково реалізовані на ньому. Unity заполонить і соціальні мережі, будуть інтеграції в браузерні ігри. Усе йде до того, що браузерні ігри не поступатимуться stand-alone клієнтам і сингловим іграм для РС, а єдиною відмінністю буде лише доступність запуску через браузер. Хорошим прикладом я вважаю Quake – Live.

Чи можна говорити про те, що ігри, не інтегровані в соціальні мережі, не мають майбутнього?

Однозначно, лише інтеграція в соціальні мережі може дати конкурентоздатність на ринку браузерних ігор. Саме про це я говорив навесні на 3-ій Конференції Розробників Онлайн Ігор України. Такий сектор аудиторії даватиме величезну перевагу на ринку. Як мінімум, я знаю вже 2-3 гри, які повністю інтегрувалися в соціальні мережі і отримали такий приріст аудиторії, який нікому навіть не снився.

Хто грає в браузрені ігри в Україні?

За тією статистикою що ведеться в грі “Ishtwar: Війна Братів”, то у нас 85% чоловіків, середній вік 23-25 років. 40% гравців з України, 25% – з Росії, 10% – з Німеччини і ще 25% припадає на інші країни.
В російських проектах аудиторія з України складає не більше 10%.

Розумію, що в тебе немає точних даних. Але все-таки, як, на вашу думку, виглядає ТОП-3 українських браузерних ігор по прибутках?

“Bloody World”, “Mystery Legends of the Beyond”, “MyLands”.

Читати більше про: Ishtwar, браузерні ігри, Война Братьев, Дмитро Галяк, онлайн-ігри

Максим Саваневський
Керуючий партнер PlusOne DA. Засновник Watcher.

Максим Саваневський на зв'язку

Блог автора Twitter Facebook LiveJournal

Також читайте:
  • Facebook запустив ігри у Messenger по всьому світу

    Facebook запустив ігри у Messenger по всьому світу

  • Фінал чемпіонату світу з League of Legends зібрав рекордну глядацьку аудиторію

    Фінал чемпіонату світу з League of Legends зібрав рекордну глядацьку аудиторію

  • Акції Zynga почали продавати на біржі

    Акції Zynga почали продавати на біржі

  • Zynga може залучити на IPO до $1 млрд (інфографіка)

    Zynga може залучити на IPO до $1 млрд (інфографіка)



  • Dadagamer

    браузерные игры выживут только с локализацией на смартфонах

  • Лёня

    та ну интегрировать в смартфон – вобще не вопрос
    и без неё играют
    “локализация” – немного иное :)

  • maksym

    а які українські браузерні ігри вже доступні на айфоні чи андроїді?

  • Pingback: Гравець браузерних ігор в Україні може приносити $5-10 щомісяця | e-Commerce.com.ua()

  • Dmitry Galyak

    Рынок смартфонов весьма сомнителен у нас.

  • maksym

    ну до кінця року андроїдів разом з айфонами очікується до 200 тис. Хоча, звісно, це все ще дуже мало – біля 0,4% від всього населення

  • Wolpix

    От так пресували по заробіткам, а от питання про власний заробіток на Іштварі і ЛГ(Ліга Героїв – інший прект Дмитра) не задали :)

  • maksym

    про власні заробітки найбільших гравців ринку буде окремий матеріал

  • Sunview Campus

    … и на таблетках.

  • Pingback: 3 плюс 2 плюс 1… Випуск #69 | Українська блогосфера()

  • Jarofed

    Максиме, бачу, ти зацікавився темою онлайн-ігор. Вже не перша стаття на цю тему, і судячи з коментарів – будуть ще. Чим викликаний такий інтерес?

  • maksym

    сегмент інтернет ринку, який в україні в ближчі роки матимем одні з найвищих темпів росту

  • Pingback: Український ринок браузерних ігор | Гуртом – сайт підтримки всього українського!()

Отримувати новини електронною поштою


Реклама реклама

Маєш новину? Повідом нам

Позначки

Android apple Facebook gmail Google Google+ google maps Inmind Instagram iPad iphone livejournal mail.ru microsoft Twitter uastat video vkontakte YouTube Євромайдан Блоги Київстар Одноклассники Приватбанк СБУ США Твітер Яндекс безпека вибори додатки дослідження пошук рейтинг реклама росія соціальні мережі статистика уанет україна хакери ігри інтернет інтернет реклама інфографіка
© Всі права застережено.
NIC.UA