Reuters – одна з провідних світових інформаційних агенцій – опублікувала власні правила роботи журналістів із соціальними медіа.
Гайдлайни по використанню соціальних медіа стали частиною загальних принципів роботи працівників Reuters в інтернеті. Так, згідно цих правил, Вікіпедія може бути відправною точкою для проведення досліджень, але не може використовуватись в якості джерела інформації. Також Reuters намагається відповісти на питання “Що таке Твіттер?” та пояснює, що соцмедіа лише на перший погляд здаються приватними, а насправді є публічними.
Одним з найважливіших аспектів правил є дотримання загальних вимог щодо журналістської етики:
– завжди повідомляти, що ви є журналістом Reuters
– не бути упередженим
– не викривати власні джерела інформації: не фоловити їх і не ставати друзями.
– не твітати гарячі новини до появи їх в стрічці новин Reuters.
Reuters заохочує журналістів використовувати соціальні медіа у своїй роботі. Та разом з тим радить журналістам проконсультуватись зі своїм безпосереднім керівником щодо можливості використання соціальних медіа у професійній діяльності. В правилах радять створити окремий еккаунт для робочих цілей, і розділяти робоче та приватне. А це в сучасному світі, де приватне та професійне життя тісно переплітаються, робити досить нелегко.
В правилах звертають увагу журналістів на те, що колеги по роботі, друзі, конкуренти, джерела інформації, нинішні та потенційні роботодавці бачать їх активність в соціальних медіа. І на це треба зважати.
Думати перед тим як розміщувати контент. В Reuters звертають увагу на те, що люди в соціальних медіа доволі часто залишають повідомлення, не задумуючись про наслідки. У зв‘язку з цим радять:
– уникати спокус робити відповіді/записи, коли ви в збудженому чи агресивному стані
– думати про те, як ви почуватиметесь, якщо ваш запис завтра опиниться на першій шпальті відомих видань, вебсайтів, блогів, як коментар компанії Reuters
– думати критично. Дуже просто не замислюючись розмістити лінк в Твітері, Фейсбуці чи інших соціальних мережах на якийсь контент. Але якщо ви як журналіст Reuters повторили в себе інформацію, яка насправді є неправдивою чи упередженою – ви таким чином ставите під загрозу репутацію особисто вас, і Reuters News
В правилах також радять звертати увагу на те, що вся наша діяльність в інтернеті залишає слід. З ким ви дружите, з приводу яких тем негативно чи позитивно відгукуєтесь, до яких спільнот належите. Все це загалом формує ваш образ, який може суттєво зашкодити журналістській діяльності. Отже, що радять робити у Reuters:
– думати, до яких спільнот приєднуєтесь
– думати, чи варто розміщувати в себе банери, беджі чи інших елементів вираження солідарності з якимись рухами/подіями/протестами
– подумати, можливо було б правильно не вказувати у фейсбуківському профайлі ваші політичні смаки, чи приналежність до якоїсь конкретної політичної сили
– розібратись з налаштуваннями приватності в соціальних мережах та з‘ясувати, як можна приховувати/маскувати ваше використання інтернету (наприклад, періодична очистка кешу)
Щодо використання Твітера, як джерела інформації, в Reuters з застереженням до цього ставляться, хоча й не забороняють. В разі необхідності використання інформації з Твітера, необхідно супроводжувати її коментарем «Взято з Твітера та соціальних медіа» (“Picking up from Twitter and social media”).
Поява таких правил , оскільки багато інформагенцій і досі не знають, як поводити себе у соціальних медіа – приймати їх, такими як є, працювати з ними, чи взагалі ігнорувати? За допомогою нових гайдлайнів журналісти Reuters зможуть почувати себе більш упевнено навіть при роботі з тими ж Twitter або Facebook.