Яндекс запустив власну антивірусну технологію, засновану на поведінковому аналізі. Технологія вміє виявляти сайти, заражені вірусами та попереджати про небезпеку користувачів пошуку.
Яндекс почав перевіряти веб-сторінки ще в травні 2009 року — за допомогою антивірусу компанії Sophos(R). За даними Яндекса, щодня попередження про віруси з’являється в результатах пошуковика близько 3 мільйонів разів. Всього Яндексу відомо понад 400 тис. заражених сторінок.
В результатах пошуку поруч з зараженими сторінками з‘являється запис «Этот сайт может угрожать безопасности вашего компьютера».
За оцінками Яндекса, частка заражених сайтів не перевищує сьогодні 1%. Але серед них нерідко виявляються популярні ресурси. Щодня в список заражених сайтів потрапляють 5-10 популярних ресурсів з індексом цитування понад 1000, кілька разів на місяць віруси виявляються на високорейтингових сайтах — з індексом цитування понад 10000.
Основна відмінність антивірусної технології Яндекса від вже використовуваної технології компанії Sophos – імітація поведінки користувача. Антивірус заходить на сайт і аналізує, що відбувається в системі. Якщо сайт без попередньої згоди користувача починає завантажувати або виконувати якусь програму – швидше за все, сторінка заражена.
Такий метод дозволяє виявляти віруси, що ще не потрапили в антивірусні бази. Тільки за 5 днів роботи нового антивіруса в тестовому режимі кількість виявлених заражених сайтів збільшилася на 9%. В січні антивірус обійшов близько 30 мільйонів сторінок і виявив 13 тис. заражених сторінок на 5 тис. доменів.
Наразі антивіруси Яндекса і Sophos працюють в паралельному режимі.
Веб-майстри можуть стежити за станом своїх сайтів за допомогою сервісу Яндекс.Вебмастер. У разі виявлення на сайті заражених сторінок Яндекс пришле повідомлення, щоб веб-майстер міг знайти і видалити шкідливий код. Докладну інформацію про правила безпеки власники сайтів можуть отримати на сервісі Яндекс.Вебмастер.
Pingback: Яндекс нарощує позиції на російському пошуковому ринку | Watcher()