Близько 1,5-2 млн українців є користувачами різноманітних онлайн-ігор, і обсяг цього ринку в Україні уже складає $30 млн на рік, свідчать дані дослідження від компанії Art4Art Entertainment.
Кожен п”ятий користувач інтернету в Україні регулярно грає в онлайн-ігри, і до кінця року ця аудиторія може збільшитись ще на 20%. Найбільшою популярністю користуються ігри у соціальних мережах, і саме за рахунок цієї аудиторії і збільшується кількість “ігроманів”.
Не зважаючи на те, що обсяг цього ринку складає $30 млн, лише 15% з нього перебувають у володінні українських компаній. Решта – це найчастіше локалізовані в Росії версії популярних закордонних ігор.
Bloody World – найпопулярніша онлайн-гра, створена українцями. Але з понад 700 тисяч користувачів лише 17% – жителі України, найактивніші користувачі цього продукту – росіяни (67%). Таким чином, український ринок тісно пов”язаний з російським і часто вітчизняні розробники орієнтуються саме на нього в плані аудиторії.
За словами розробників, соціальні мережі стали для них спасіння: розробка браузерної гри обходиться у $100-500 тисяч, тоді як створити гру для Вконтакте, наприклад, буде коштувати не більше $20 тисяч. Втім, скоро ця сума може підскочити до $50-100 тис.
В соціальній мережі Вконтакте за рік сформувався портфель з 3 тисяч онлайн-ігор, Facebook володіє 10-ма тисячами гральних додатків, навесні ігри з”явились і на Одноклассники.ru, де зараз є 36 ігор. Розробники ігор та власники соціалок заробляють на людському азарті: більшість онлайн-ігор є безкоштовними, але після того, як людина захопиться процесом, вона почне витрачати реальні гроші на покупку віртуальних сервісів та товарів. “Щасливий фермер”, гравцями якої є майже 8 мільйонів користувачів Вконтакте, минулого року на таких сервісах заробила $20 млн.