Європейська комісія може зобов’язати корпорацію Google та компанію Facebook платити видавцям за контент. Як пише The Guardian, радикальна реформа авторського права в інтернеті, над якою зараз активно працюють в Європі, має на меті послабити вплив цих двох медіа-гігантів на цифровий ринок Європи.
В межах реформи видавці отримають право вимагати авторські відрахування від пошукових систем, новинних агрегаторів і соціальних мереж за публікацію фрагментів їхніх текстів. Це означає, що кожен видавець буде володіти ексклюзивним правом на публікацію свого матеріалу. Видавці хотіли б, щоб захист авторського права тривав упродовж 50 років, тоді як у Єврокомісії вважають, що термін від одно до п’яти років був би доречнішим, зважаючи на швидкоплинний характер новин.
Концентрація великої частки ринку в руках невеликої кількості гравців призводить до розбалансованості переговорів між авторами контенту і сервісами, які використовують цей контент, вважають в Єврокомісії.
За даними The Guardian, великі бренди вже долучись до кількох переговорів, а от представники лейблів звукозапису висловлюють сумнів щодо будь-яких змін становища. Представники цифрових платформ запевняють, що вони не зобов’язані ділитися своїми доходами, а подібні угоди носять довровільний характер. Піратські сайти взагалі відмовились від будь-яких переговорів.
Як би там не було, пропозиції щодо реформи авторського права в інтернеті планують оприлюднити вже у вересні. Ці заходи є складовою прийнятої у травні минулого року ініціативи, яка спрямована на створення єдиного цифрового ринку в ЄС.
Нагадаємо, минулого місяця Європейський антимонопольний комітет офіційно звинуватив корпорацію Google у зловживанні домінуючим становищем на ринку цифрової реклами. Йшлося, зокрема, про рекламний сервіс AdSense, який допомагає іншим компаніям розміщувати рекламу на сторонніх сайтах.