В п‘ятницю з‘явилась новина про придбання компанією KP Media частки в ТОВ “ITC Publishing”. В офіційному повідомленні йдеться про те, що KP Media стане стратегічним інвестором, і, при цьому, володітиме меншим за контрольний пакет акцій ТОВ “ITC Publishing”.
Очевидно, що мова йде про пакет від блокуючого до “близького до контрольного”, тобто це десь між 25% і 50%.
Для чого це потрібно компаніям? KP Media заходить на новий сегмент ринку, в якому компанія досі взагалі не була присутня – друковані ЗМІ ІТ тематики. ITC Publishing тут є лідером.
ITC Publishing так само є цікавим завдяки деяким своїм інтернет проектам, в першу чергу мова йде про hotline.ua, itc.ua, які щодня відвідують десь 20 тис. унікальних користувачів.
Зважаючи на наполеонівські плани UMH, який мало не щомісяця купує нові проекти, і який вже незабаром буде наступати на п‘ятки компанії KP Media (лідеру українського інтернет-сегменту), останній точно не завадить аудиторія додаткових щоденних 50-60 тис. унікальних користувачів завдяки можливому злиттю інтернет активів після угоди з ITC Publishing.
Отже угода виглядає логічною та цікавою для покупця. Окрім одного – синергії від ведення спільного бізнесу поки що не видно. Адже очевидним є той факт, що нинішня дистрибуційна система KP Media явно не підходить під щомісячники ІТ тематики ITC Publishing. Аналогічна ситуація й з інтернет проектами. Отже треба буде інвестувати як і в інтеграцію одного бізнесу в інший, так і з метою посилення його ефективності.
Якщо б це було рік тому – в мене б питання не виникли. Але зараз ринок перебуває в передкризовому стані. Рекламні бюджети скорочуються. KP Media за останній рік втратила близько $2 млн. на Новинарі. Я не володію інформацією, але, напевно, не помилюсь, якщо виявиться, що лишнього кеша в компанії точно нема. Тому, якщо навіть угоду й готували, наприклад пів року (коли криза лише починала розгортатись), то зараз, очевидно, KP Media було б логічно відмовитись від угоди або перенести її укладення на кращі часи.
Якщо взяти до уваги ще й швидке розширення присутності KP Media в Білорусі, в мене чомусь закралась думка, що Джед Санден, власник KP Media, готує до продажу весь свій бізнес, і з метою підвищення його капіталізації заходить в нові сегменти, які будуть привабливо виглядати в очах інвесторів.
Компанія після придбання значної частки в ITC Publishing зможе записати в свій профайл до “лідер інтернет ринку” ще й “лідер преси ІТ тематики”. По моєму, доволі непогано виглядатиме.
Pingback: Интересные тренды: в Украине покупают компьютерные издания - Internetessa()