Вчора стало відомо, що Яндекс запустив так звану міжнародну версію свого пошуку. Вона доступна за адресою yandex.com. Розробники цього проекту обіцяють, що «міжнародний Яндекс» шукатиме по іноземних сайтах, тобто тих, які не підходять під умовне визначення «Рунету» чи «Уанету» («Байнету» і т.д.).
Якщо ви поглянете на те, як виглядає головна сторінка міжнародної версії найпопулярнішої в Росії пошукової системи, ви побачите, що вона надзвичайно схожа на… правильно, на Google. При цьому, коментуючи низці російських онлайнових видань запуск проекту, представники Яндексу підкреслили, що компанія не має наміру виходити на зарубіжні ринки пошуку.
Для чого ж тоді потрібен Яндексу такий собі міжнародний пошук? Ризикну припустити, що все для тієї ж мети, до якої йде ця пошукова система вже не перший рік – по-перше, домінування на ринку пошуку російськомовного Інтернет-простору (Росія, Україна, Білорусь, etc), окрім того – для збільшення й так немалих своїх доходів від контекстної реклами.
Наразі Яндекс є безперечним лідером на ринку пошуку в Рунеті. Він володіє 2/3 ринку, що перевищує 60% запитів. Це така ж доля, як і у Google у світовому еквіваленті. При цьому якраз в Рунеті (і географічно близьких до нього …-нетах) доля Google наразі не збільшується.
Минулого року Яндекс визнанли однією з найбільш динамічно зростаючих пошукових систем світу. Звісно, це пов’язано також і з тим, що на пострадянському просторі зростає проникнення інтернету, в той час, як в багатьох європейських країнах та в США ріст аудиторії майже припинився. Тим не менш, маючи таких конкурентів як Google, Mail.ru, ще нещодавно і Рамблер, Яндексу вдається рости і доволі активно.
Основна аудиторія цієї пошукової системи час від часу задає запити не лише російською мовою. Фахівці оцінили частку іншомовних запитів біля 12-15%. Зазвичай для цих запитів люди користувалися Google, хоча Яндекс ще два роки тому заявив про початок індексування іншомовних сайтів.
Ймовірно, що запуск «міжнародної» пошукової системи є спроба переконати користувачів, що Яндекс шукатиме досить вправно не лише в Рунеті. Щоправда, наразі 4 млрд проіндексованих сторінок – це лише крапля в морі в порівнянні з тим, що пропонує Google.
Зараз пошукова видача на «міжнародній» сторінці не містить реклами, зате містить форму для пропозицій і посилання для переходу на локальну версію пошукової системи. Не виключено, що в майбутньому тут з’явиться й контекстна реклама, причому замовниками її будуть російські (та українські) представництва зарубіжних компаній, наприклад, автодилери чи виробники побутової електроніки.
Таким чином, в Яндексі доволі сильно зацікавлені в тому, щоб не відпускати користувачів, які проводять пошук, на сайти-конкуренти. На жаль, те ж саме не можна сказати про Google і стратегію розвитку цієї компанії, принаймні, в Уанеті.