Всеукраїнська рекламна коаліція опублікувала дані своєї оцінки українського ринку інтернет-реклами в 2012 та прогноз на 2013 рік.
У 2012 році інтернет-ринок очікувано продовжив позитивний тренд. Головними драйверами зростання ринку стали контекст (включаючи відео і мобільну складову), реклама в соціальних мережах, трафік рішень для електронної комерції. Формат відео-реклами упевнено набрав оберти в 2012 і має усі шанси наступного року зайняти частку близько 10% ринку банерної реклами. Активація потенціалу Youtube також приведе до істотного зростання відео в рекламі Google в 2013 році.
В 2012 році інтернет-ринок характеризувався посиленням конкуренції серед медійних гравців, активізацією використання СРА-інструментів, активізацією спеціалізованих агенцій у банерній рекламі і соцмережах, зростанням мобільної реклами (включаючи рекламу в додатках).
Медіа рекламний ринок України в 2012 році та прогноз на 2013 рік
|
2011 рік, млн. грн. |
2012 рік, млн.грн. |
Ріст 2012 до 2011 (%) |
Прогноз на 2013 рік, млн.грн. |
Ріст 2013 до 2012 (%) |
Інтернет реклама (всього) |
590 |
680 |
n/a |
917 |
35% |
Банерна реклама |
220 |
340 |
54.5% |
445 |
31% |
в тому числі відео-реклама |
n/a |
22 |
n/a |
42 |
91% |
Контекст агентський |
n/a |
160 |
n/a |
220 |
37.5% |
Digital послуги |
150 |
180 |
20% |
210 |
16.7% |
Контекст прямий (вкл. e–commerce) – не включено в обсяг ринку рекламних послуг |
n/a |
650 |
n/a |
845 |
30% |
У ВРК зазначають, що вагались, куди віднести витрати на контекстну рекламу, здійснені приватними компаніями для своїх потреб. Цей обсяг дуже великий, хоча формується з малих платежів. Фактично, мова йде про десятки тисяч рекламних бюджетів в декілька сотень гривен, які при сумуванні перетворюються на велетенські (за українськими рекламними мірками) суми.
У ВРК вважають, що ці обсяги є рекламою, але не не впевнені, чи варто відносити їх до рекламного ринку. Оскільки сегмент цей має свою специфіку. Класичні медіа агенції («великі» або «інтернет медіа») в «освоєнні» (медіа плануванні) цих рекламних мільйонів участі не беруть, а ВРК в своїх прогнозах включає дані лише рекламно-комунікаційних бюджетів.
Цього року вирішили внести їх до таблиці Обсягів рекламного ринку, але НЕ підсумовували з «традиційними» складовими – банерною рекламою і контекстом, що пройшов через агенції.
Крім того, цього року вирішено перенести з нон-медіа частини обсягів рекламного ринку в медіа таблицю digital бюджети. Інтернет – специфічне медіа, диджитал-бюджети внаслідок глибокого і часто нерозривного зв’язку креативної, медійної і продакшн складової, проблемно коректно розділити на просування і послуги. Наприклад, контекстна кампанія є медіа просуванням, а її невід’ємна частина: тексти оголошень і підбір картинок – креативна складова.
В 2012 році об‘єднано диджитал та інтернет-медіа бюджети в ATL частині, що допоможе оцінювати інтернет ринок як єдине, хоч і специфічне, ціле.