Компанії Google у Франції загрожують нові проблеми, пов’язані з дотриманням авторських прав видавців.
У цій європейській країні серйозно обговорюється закон, який передбачає виплати пошуковими сервісами авторських відрахувань на користь власників контенту. Логіка вимог французьких видавців така: практично всі відвідують Google, щоб дізнатися новини, але не завжди користувачі переходять на сайт першоджерела. Однак рекламу пошукового сервісу вони споживають в будь-якому випадку. Таким чином, Google не тільки отримує «дармовий» контент, але й отримує за його рахунок рекламних доходів.
Щоб відновити, на їхню думку, порушену справедливість, французькі онлайн-медіа останнім часом посилили тиск на владу країни, вимагаючи розробити і запровадити закон, згідно з яким пошукові компанії повинні відраховувати роялті від рекламних доходів авторам контенту.
Французька влада, скоріше за все, вирішила наслідувати своїх німецьких колег. Нагадаємо, що у вересні цього року уряд ФРН підготував законопроект, який передбачає, у разі його схвалення парламентом країни, здійснення виплат з боку Google на користь німецьких видавців. Ці виплати будуть здійснюватися за використання витягів з статей онлайн-видань на сторінках пошукової видачі. Німецькі законодавці розглядають цю проблему під кутом «елементарного визнання авторських прав на публікації». У Парижі повністю розділяють цю точку зору.
Дізнавшись про подібні плани, керівництво інтернет-гіганта звернулося в міністерство інновацій та цифрової економіки Франції з відкритим листом, в якому пригрозило попросту «забанити» всі місцеві інтернет-видання, тим самим «поставивши під питання про саме їхнє існування». Очевидно, що більша частина читачів на новинні сайти приходить через пошукові системи, які залежать від прибутку з реклами на своїх сторінках. Якби не було пошуковиків, не було б і рекламних бюджетів інтернет-ЗМІ. Як пише в своєму листі пошукова компанія, в умовах, коли доходи ЗМІ від традиційних друкованих версій стрімко знижуються, Google щомісяця забезпечує сторінкам французьких газет і журналів біля 4 млрд кліків.
«Ми не можемо погодитися з подібною пропозицією, яка суперечить самій суті діяльності компанії. У випадку її реалізації компанія буде змушена відмовитись від цитування французьких сайтів на сторінках пошукової видачі Google», – йдеться у листі компанії. «Ми наводимо посилання на матеріали, які вже знаходяться у вільному доступі. Вимоги платити за це такі ж абсурдні, як і вимоги до водіїв таксі платити ресторану податок за те, що він привозить до нього клієнтів”.