В липні Google анонсував запуск віджета Elections Video Search – який поєднує політичне відео та гуглівську speech-to-text технологію. Це дає можливість користувачам шукати відео у відповідності до тексту, який говорять політики. Віджет давав можливість шукати лише відео на Politicians channels – окремий розділ YouTube присвячений президентській передвиборній кампанії в США.
Протягом двох місяців Google Labs працював над вдосконаленням технології та розширенням її функціональності. І ось, сьогодні, було оголошено про запуск розширеного сервісу Google Audio Indexing (GAudi).
Цей сервіс робить в принципі те саме, що й віджет Elections Video Search, але він є вже окремим веб-сервісом, а не віджетом. Окрім того, в таймлайні відео одразу проставляється мітка, яка вказує на якій саме секунді політик сказав слово чи фразу. Нижче також наводиться розшифровка кількох слів до фрази та після фрази. Також у користувача є можливість не завантажувати все відео, а прослухати одразу з того місця, де була сказана фраза. Для цього є окрема кнопка під вікном відео.
Що говорили американські політики протягом останніх кількох місяців про Україну можна подивитись по ось цьому лінку.
Зрозуміло, що амбіції Google виходять далі за межі політичного відео. І компанія зараз лише тестує послугу на окремому, не такому вже й великому, але затребуваному на сьогоднішній день в США сегменті відео. Подальше вдосконалення технології та розширення напрямків її застосування відкривають непогані можливості для контекстної реклами у відео, що відкриє нарешті перспективи монетизації YouTube.
В цьому сенсі GAudi є прямим конкурентом українського стартапу Viewdle, який в цьому році підняв черговий раунд фінансування від Anthem Venture Partners. Viewdle був створений в 2006 році і вдосконалює зараз свою технологію розпізнавання облич на відеоряді.
Ну і для любителів веселощів продемонструю відео, яке в США переглянуло більше мільйона користувачів. Зробити таку веселість було нескладно завдяки новій технології GAudi: