Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК) провела експертну оцінку рекламного ринку України на 2012 рік.
Згідно з оцінкою ВРК, за підсумками 2011 року рекламний ринок України складе 12,6 млрд грн. Ріст в порівнянні з 2010 роком – 18,4%.
Оцінюючи шанси на ріст ринку в 2012 році усі експерти, опитані ВРК, одностайно планують невеликий плюс до своїх обсягів, хай і стриманіший ніж в грудні 2010 року.
Факторами росту в 2011 році називається ЄВРО 2012 та політичні рекламні бюджети.
В цілому, експерти ВРК прогнозують приблизно 13% ріст ринку в 2012 році до 14,26 млрд гривен.
Итоги 2010 года, млн. грн. | Итоги 2011 год, млн.грн. | Процент изменения 2011 года к 2010 году | Прогноз на 2012 год, млн.грн. | Процент изменения 2012 года к 2011 году | |
ТВ-реклама | 2 680 | 3 327 | 24% | 3 827 | 15% |
В том числе | |||||
Национальное ТВ | 2 565 | 3 206 | 25% | 3 700 | 15% |
Региональное ТВ | 115 | 121 | 5% | 127 | 5% |
ТВ-спонсорство | 336 | 370 | 10% | 425 | 15% |
Реклама в прессе | 2 210 | 2 436 | + 10.2% | 2 654 | 9% |
В том числе | |||||
Газеты | 582 | 689 | +18%* | 762 | +10.6% |
Журналы | 825 | 874 | 6% | 925 | 6% |
Вложения, вшивки и проч. | 52 | 57 | + 9.6% | 62 | 9% |
“Заказные” материалы | 629 | 566 | -10% | 632 | 11,70% |
Классифайд | 122 | 250 | + 105%* | 273 | 9,40% |
Наружная реклама | 800 | 1 000 | 25% | 1 200 | 20% |
Радиореклама | 200 | 271 | + 35,5%* | 312 | 15% |
В том числе | |||||
Национальное радио | 160 | 179 | 12% | 206 | 15% |
Региональное радио | 40 | 43 | 7,50% | 47 | 10% |
Спонсорство | Нет данных | 49 | Рост носит технический характер | 59 | 20% |
Интернет реклама | 280 | 440 | + 57%* | 580 | 32% |
В том числе | |||||
Медиа | 165 | 220 | 33% | 290 | 32% |
Контекстная | 115 | 220 | + 91%* | 290 | 32% |
Транспортная реклама | 108 | 108 | 0% | 113 | 5% |
В том числе, indoor-video | 4,8 | 2,6 | -45% | 3,1 | 17% |
Внутренняя реклама | 81 | 81 | 0% | 89 | 10% |
В том числе, indoor-video | 47,5 | 40,2 | -15% | 48 | 20% |
Реклама в кинотеатрах | 40 | 32 | -20% | 32 | 0% |
ИТОГО МЕДИА РЕКЛАМА | 6 735 | 8 065 | 19,70% | 9 232 | 14,5% |
Інтернет реклама продовжує рости високими темпами, хоча в медійній своїй частині і не подвоює свої обсяги як раніше. У ВРК звертають увагу на те, що ринок контекстної реклами цього року виріс значною мірою технічно. Експерти УАІР допускають, що наведені в таблиці значення щодо контексту, не цілком відповідають реальним обсягам ринку.
Вказані обсяги реклами покликані оцінити розміщення українських рекламодавців через рекламні агенції на українських майданчиках, або через українські представництва зарубіжних ресурсів в Україні. Цілком можна допустити, що продажі, здійснені безпосередньо на зарубіжні майданчики, а також збільшення частки невеликих рекламодавців, що розміщуються безпосередньо, без допомоги агенцій і сейлз-хаусів, здатні збільшити обсяг ринку до 30%, а в контексті ще більше.
Ринок digital маркетингу оцінювався цього року вперше. Оцінка проводилася в два етапи – влітку і в грудні – за допомогою фахівців з UDAC – Комітету digital агенцій України. Експерти відзначають затребуваність цього виду комунікацій, який росте темпами, що випереджають увесь ринок.
Итоги 2010 года, млн. грн. | Итоги 2011 год, млн. грн. | Процент изменения 2011 года к 2010 году | Прогноз на 2012 г, млн. грн. | Процент изменения 2012 года к 2011 году | |
Digital Marketing (Mobile Marketing, On-line Marketing, SMM, creative&production…) | Оценка не проводилась | 150 | Оценка не проводилась | 195 | 30% |