Корреспондент.net був створений в 2000 році як новинарний портал, і за 10 років перетворився на сайт зі щоденною аудиторію в 200-250 тисяч користувачів.
Новини на сайті публікуються двома мовами – російською і українською. Українська версія новинарного розділу сайту з’явилася значно пізніше російської.
Для взаємодії між користувачами на Корреспондент.net існують форум та коментарі. Оскільки в коментарях мають можливість висловитися будь-хто, досить часто на сторінках порталу можна було зустріти багато бруду та безглуздих перепалок. Тому в квітні 2010 року було оновлено систему коментарів. Тепер можна налаштувати, які саме коментарі ви хочете бачити – найперші, найсвіжіші або ті, за які найбільше голосували інші читачі.
На сайті також можна знайти розділ «Блоги». Дописувати туди може кожний зареєстрований користувач, але записи з’являтимуться у відповідному підрозділі «Користувачі». Підрозділи «Гості Кореспондента», «Журналісти» та «Бізнес-блоги» читають більш активно, однак для отримання відповідного статусу необхідно окремо домовлятися з редакцією сайту.
26 вересня 2008 року Корреспондент.net запустив розділ громадянської журналістики під назвою «Я-Кореспондент». Туди користувачі можуть надсилати власні новини, фото або відеорепортажі, а також є можливість коментувати та оцінювати матеріали інших користувачів. В рамках розділу виокремлені «Блоги мандрівників», а для заохочення читачів до більш активної участі на сайті редакція Кореспондента влаштовує різноманітні конкурси та завдання. (Як приклад, один з останніх конкурсів спонукає читачів надіслати альтернативні варіанти символів України).
У вересні 2009 року в розділі «Я-Кореспондент» з’явилась можливість створювати та вести відеоблоги. Наразі існує обмеження розміру відео – 100 Мб, а також відсутня можливість записувати відео напряму з веб-камери. Тим не менш, розділ є активним і наповнюється новим контентом.
В липні 2010 року в рамках порталу Корреспондент.net була запущена соціальна мережа «Мій Кор». Завдяки їй значно розширюються можливості облікового запису користувача. Так, тепер можна відслідковувати власну активність на сайті і отримувати доступ до матеріалів, які сподобались або були прокоментовані. З’явилася можливість підписатися на публікації улюблених авторів і налаштувати індивідуальну стрічку новин. На сторінці інформації про себе стало можливим ввести посилання на власні сторінки та облікові записи в найпопулярніших соціальних мережах.
Окрім соціальних розділів сайт Корреспондент.net широко присутній одразу в декількох соціальних мережах.
Так, редакція вже три роки (станом на квітень 2011) веде сторінку на LiveJournal, де російською мовою публікуються лише обрані редакцією новини з сайту, а також все, що стосується змін на сайті та в компанії. На день щоденник оновлюється декілька разів. Але досвід роботи Корреспондента з ЖЖ можна назвати неуспішним – до спільноти приєдналось всього 200 чоловік, обговорення розміщених матеріалів відсутні.
На Facebook редакція підтримує чотири російськомовні сторінки, які присвячені головним новинам, новинам бізнесу, блогам і фото та відеорепортажам. На оновлення основної сторінки підписані 13 тисяч читачів, а загальна сума «лайків» всіх 4-х сторінок становить 16,5 тисяч. І хоча інколи разом із посиланнями на новини можна побачити пояснюючі коментарі від модераторів, основна задача цих сторінок – трансляція матеріалів з сайту у Facebook.
Аналогічним чином Корреспондент.net представлений у Вконтакте. Створені й активно підтримуються чотири сторінки (головні новини, бізнес-новини, блоги та репортажі користувачів), в які відбувається трансляція новин з основного сайту. Окрім цього, розділ головних новин та репортажів наповнюється фотоматеріалами. Цікаво, що основна сторінка редакції, посилання на яку також можна знайти на головній сторінці сайту, є профілем, який зазвичай використовують для створення облікових записів людей, а не компаній чи спільнот. Тим не менш, трансляція новин в цьому профілі відбувається через оновлення стіни та статусів. Усього сторінки Вконтакте читають приблизно 850 користувачів соціальної мережі, а серед «друзів» вищезгаданого профілю редакції знаходиться 1750 людей.
Корреспондент.net представлений у Twitter і має 11 російськомовних твітер-екаунтів, кожен з яких присвячений одному з розділів порталу (головні новини, Київ, шоу-бізнес, спецтеми, бізнес, гарні новини, блоги, новини світу, новини Росії, репортажі та блоги мандрівників). Загальна кількість фоловерів – більше 4,5 тисяч.
Варто зазначити, що редакція не обмежилася лише одним сервісом мікроблогінгу і також має профіль в Google Buzz. Однак ця ідея, очевидно, виявилася неефективною, і наразі buzz-стрічка майже не оновлюється, хоча посилання на неї присутнє на головній сторінці.
Оскільки при публікації новин на сайті Корреспондент.net активно залучаються й відеоматеріали з мережі, редакція вирішила створити й власний YouTube-канал, в якому можна знайти відео, зв’язані як з раніше висвітлюваними подіями, так і з новинами в житті видання. Ці записи у розділ «Відео» новинарного сайту вони майже не потрапляють. Що стосується згаданого розділу, то в ньому можна знайти все відео, що використовується на Корреспонденті, при цьому відтворення відео відбувається через внутрішній програвач відео. Завдяки цьому Корреспондент згодом зможе централізовано продавати відеорекламу, що демонструватиметься перед/після відеороликів.
Цікаво, що Корреспондент.net присутній і в бізнес-мережі професіоналів LinkedIn. Відповідна група була створена рік тому і також налаштована виключно на трансляцію новин. Тим не менше, присутність в цій соціальній мережі ще не є звичною практикою для більшості інших ЗМІ.
Але способи доставки контенту читачам не закінчуються соціальними мережами – Кореспондент.net приділив окрему увагу RSS й ретельно розділив канали по розділах. Наразі пропонується більш ніж 40 RSS-фідів, що дозволяє відфільтрувати лише найцікавіші теми і максимально зменшити ймовірність попадання в вашу стрічку зайвих новин.
Нарешті, Корреспондент.net намагається бути більш доступним і для мобільних читачів. Так, існує спеціальний iPhone-додаток, особливістю якого є завантаження 30 останніх новин, які залишаються доступними навіть тоді, коли нема підключення до інтернету. Рішенням для Android є застосунок UA Today, однак він вміщує в собі матеріали одразу кількох популярних українських ЗМІ. В OVI-магазині для Nokia-смартфонів також можна знайти додаток для більш зручної роботи з контентом сайту. Для усіх інших смартфонів доступна WAP– та PDA-версія сайту.
Стратегія просування Корреспондент.net в соціальних мережах шляхом трансляції в них новин є одним з найпростіших способів бути присутніми серед потенційних аудиторій читачів, але вона також має певну ефективність і дозволяє говорити про те, що виданню вдається досить успішно підлаштовуватися під сьогоденні вимоги до сучасних ЗМІ.
Почитати інші матеріали «Школи соціальних медіа для журналістів» можна за цим посиланням.