Компанії Google та Apple з різницею у декілька днів запустили власні проекти, що дозволяють користувачам оформлювати передплату на різноманітний цифровий контент в інтернеті.
Для Apple запуск такого проекту виявився досить простим, адже компанія давно має власний магазин програм App Store для мобільних та десктопних пристроїв, тому їй не довелося створювати таку систему з нуля. Відтепер власники мобільних гаджетів на iOS зможуть оформлювати передплату на будь-який контент в App Store. В першу чергу така функція буде зручною для читачів періодичних видань, наприклад, The Daily – спеціально розробленої щоденної газети для iPad.
Передплату можна буде оформити і на інші види цифрового контенту – музику, фільми та багато іншого. Користувачі зможуть власноруч обирати тривалість передплати та оплачувати її безпосередньо за допомогою свого пристрою. Apple братиме за це 30%-комісію з кожної оплати, а в разі, якщо вона буде оформлена на сайті розробника, то комісія стягуватися не буде.
Аналогічна система від Google, що була презентована 16 лютого, має назву One Pass. За задумом розробників, видавництва та незалежні автори зможуть самостійно встановлювати ціни на власний контент, а користувачі – оформлювати передплату. Вона може бути здійснена у традиційному вигляді – в якості RSS-каналу, з обмеженням доступу в залежності від трафіку, або безкоштовний доступ з можливістю покупки окремих матеріалів. Для доступу до One Pass потрібен лише один логін, що може бути виконаний з будь-якого пристрою.
Першими партнерами Google стали кілька популярних німецьких видань – журнал Focus, а також газети Die Welt та Bild. Ось промо-відео проекту: