Не часто побачиш цікаві вірусні ролики в політичній чи громадській діяльності. Несподівано цікавий продукт зробила німецька продюсерська група “political digital.de” з компанією Probono – відеоролик, в якому німецькі знаменитості закликають не голосувати на виборах до Бундестагу, які відбудуться 27 вересня.
Тих, хто знайомий з ходом виборів в США, напевно бачив знаменитий ролик, який крутився в інтернеті “Рlease don’t vote – tell 5 friends”:
Американський ролик, хронометражем майже 5 хв. Суть ролика, полягає в тому, що спершу зірки довго переконують глядача не голосувати на виборах. При цьому наводять велику кількість поширених в суспільстві стереотипів щодо непотрібності участі у виборах. Потім розмова потрохи міняє темп та тему і десь на 2-ій хвилині глядача вже переконують в тому, що насправді голосувати важливо, і саме від тебе залежить майбутнє країни, дітей і т.д. Далі глядачам пропонується зареєструватись на сайті maps.google.com/vote, при чому просять зробити це прямо зараз, і поки глядач реєструється, зірки секунд 30-40 байдикують, жартують, ну а далі пропонують розповісти про сайт своїм 5 друзям.
Ось такий цілісний ролик, який є цікавим, привабливим, спонукає задуматись, зареєструватись для участі у виборах. Але німці зробили все трохи інакше, і ефект, напевно, буде значно вищим, ніж це було в Америці.
Німецький ролик на 100% дублює стилістику і навіть мовні конструкції з американського ролика, але його хронометраж всього хвилина. Тобто вони скопіювали лише першу частину – заклик “Не голосувати”. Зважаючи на те, в німецькому суспільстві не є поширеною практика бойкотувати вибори, заклик майже 10 відомих більшості німцям людей “Не голосувати” – з великою ймовірністю викличе резонанс в суспільстві.
Разом з тим, за кілька тижнів, ми, скоріш за все, отримаємо продовження цього ролика, де ті ж зірки, як і в американському ролику, доведуть свою справу до кінця, і, з рештою, переконають німців проголосувати.
Геніальна ідея, покладена на іншу не менш геніальну ідею, вже стала вірусною. Чимало ЗМІ, не лише німецьких, вже опублікували в себе матеріал про те, що “німецькі знаменитості закликають до бойкоту виборів”.