В Українському держцентрі радіочастот (УДРЦ) розповіли виданню Новое Время, як саме відбуватиметься процедура перенесення мобільного номера при зміні оператора (Mobile Number Portability, MNP).
Як з’ясувалось, для того, щоб перейти на іншого оператора потрібно буде з паспортом звернутися до оператора-реципієнта. Послуга буде доступна як контрактним, так і передоплаченим абонентам. З часом УДЦР обіцяє надати можливість заповнити відповідну заявку онлайн. Спочатку MNP буде платною. Її вартість встановлюватиме оператор, який прийматиме нових клієнтів. В УДЦР припустили, що оператори встановлять символічні розцінки за цю послугу. Кошти списуватимуться безпосередньо з мобільного рахунку.
Перенесення абонентського номера з однієї мобільної мережі до іншої відбуватиметься упродовж трьох робочих днів або за 24 робочі години. Відлік починатиметься з моменту реєстрації відповідної заяви. Час, упродовж якого абонент не буде отримувати телекомунікаційні послуги за номером, який переноситься, не може перевищувати трьох годин. Користувач отримає дзвінок про початок процедури перенесення. До нового оператора абоненту доведеться прийти вдруге (після першої заяви про бажання скористатися MNP), щоб отримати нову SIM-картку зі своїм “старим” номером. Якщо ж упродовж 30 календарних днів користувач не з’явиться в офісі свого приймаючого оператора, то MNP скасується.
Мобільні номери можна буде переносити на мережі всіх шести мобільних операторів. Це – Київстар, МТС Україна (Vodafone), lifecell, Інтертелеком, ТриМоб (Укртелеком) і PEOPLEnet (Телесистеми України).
Якщо абонент, наприклад, Київстару захоче перейти в іншу мережу, то на його номер інші клієнти цього оператора, звісно ж, уже не зможуть подзвонити за внутрішньомережевим тарифом. Попереджати про такі випадки після запровадження MNP буде особливий звуковий сигнал (зумер) і голосове повідомлення. Це обов’язок оператора – дати зрозуміти абоненту, коли той телефонує іншій людині, що її номер перенесений.
УДЦР з досвіду інших країн прогнозує, що в 2017 послугою MNP скористається 3-5% українських стільникових абонентів.
Не в усіх випадках можна буде скористатися MNP. Умови відмови в перенесенні номера такі:
1) Якщо абонент отримує телекомунікаційні послуги знеособлено – тобто користується пріпейдом, як понад 95% всіх мобільних користувачів України. Змінити оператора зі збереженням номера він зможе лише після того, як пройде ідентифікацію та надасть свої паспортні дані;
2) Право користування абонентським номером, на перенесення якого подана заява, належить іншій особі;
3) Абонент, який бажає перенести номер, під час перенесення абонентського номера подав заяву про перенесення цього ж абонентського номера іншому оператору-отримувачу. Отже, влаштовувати аукціон під умовною назвою «Хто з операторів запропонує кращі умови» – не можна;
4) Після останнього перенесення абонентського номера не минуло 30 календарних днів – відповідно, на рік можна буде скористатися MNP не більше 12 разів;
5) Абонентом у заяві про перенесення абонентського номера зазначено неповні та/або недостовірні дані;
6) Оператор-отримувач не здійснює діяльність у населеному пункті, у якому абонент планує отримувати послуги – це радше стосується маленьких операторів-аутсайдерів, таких як ТриМоб і PEOPLEnet, у яких покриття значно менше, ніж у решти операторів;
7) Абонентський номер обслуговується аналоговою комутаційною станцією. Цей пункт (а також наступний) стосується фіксованих мереж – так-так, і звичайні міські номери можна буде переносити – а конкретніше, Укртелекому;
8) Відсутня технічна можливість організації нової абонентської лінії оператором-отримувачем.
Як повідомлялося раніше, послуга збереження номеру мобільного телефону при зміні оператора стане доступна українцям вже у квітні цього року.