Все більше публічних осіб в Україні заводять собі екаунти у Facebook. Чи самі, чи для них це роблять агенції/заступники/помічники/секретарки/тощо. І все частіше можна спостерігати різного ступеня складності фейли, пов’язані з цими екаунтами.
Нижче ми пропонуємо перелік базових налаштувань Facebook-екаунтів публічних осіб «не технарів». Це спроба зробити такий собі чек-ліст основних налаштувань, нагадувалку для самих публічних осіб і для усіх, хто налаштовує їм екаунти.
1. Гарне профільне зображення (аватарка) та фото-обкладинка, належного розміру. Зображення неправильного розміру буде виглядати погано, інколи навіть дуже погано, ось самі погляньте:
Не факт, правда, що це справжній екаунт нардепа, але якщо це так – то він не дуже гарно налаштований.
Пройдемося власне налаштуваннями:
2. Правильно вказати ім’я українською та, за потреби, додати написання російською, англійською, польською, німецькою тощо.
3. Коротка адреса профілю: для публічної особи це, в ідеалі, адреса вигляду www.facebook.com/imya.prizvyshche. У нашому випадку це мало бути www.facebook.com/mykhailo.papiev а не www.facebook.com/profile.php?id=100009066338424.
4. Сильний пароль – великі та малі латинські літери, цифри, спеціальні символи, довжина від 12 символів.
5. Додаткові заходи безпеки: увімкнути підтвердження входу (двофакторну верифікацію) та налаштувати генерування кодів підтвердження через додаток Google Authenticator для iPhone, Android тощо.
6. Публікації публічної особи, звісно ж, мають бути публічними. Повірте, є випадки, коли така особа пише щось у Facebook і не помічає, що ці дописи може бачити лише вона сама.
7. Обмежити можливість надсилати запити на дружбу: краще, якщо таку можливість матимуть лише друзі друзів. Тут вашій підопічній публічній особі потрібно пояснити, щоб дуже обережно додавала когось до друзів – наприклад, лише колег та партнерів. Якщо ви не певні в надійності вашого підопічного – краще реагуйте на запити дружби самостійно, а йому забороніть це робити.
8. Хто може публікувати до таймлайну – «лише я».
9. Обов’язково увімкнути премодерацію публікацій, у яких згадують вашого підопічного. Інакше чужі дописи ось такого штибу можуть з’являтися у таймлайні, і ще й назбирають чимало лайків-коментів:
10. Сміливо блокувати різних шкідливих юзерів.
11. Сповіщення – на ваш розсуд, але так, щоб вашого підопічного Facebook не заспамив.
12. Обов’язково увімкнути можливість зафоловити екаунт. Докладніше про цю опцію ви можете прочитати тут, тут і тут.
13. Додатки – усе повимикати. Так, вимкнути Платформу взагалі. Інакше ваш підопічний чи якись спам-вірус підчепить, чи гратиметься в якусь дурнувату іграшку і усі це побачать.
14. Бокова колонка на сторінці профілю. Тут варто відредагувати секції, які відображаються, так, щоб не було зайвих. Зайві – це у переважній більшості випадків усі, окрім обов’язкових:
Інакше усі побачать, що ваш підопічний фанатіє від, наприклад, червоних гопо-шапок із назвою країни-агресора:
15. Те саме і таким самим чином варто зробити у розділі «About» – забрати усі секції окрім обов’язкових.
16. Тут же максимально заповнити головну секцію, вона в жодному разі не має бути порожня:
17. Якщо ваш підопічний збирається публікувати щось самостійно – налаштуйте йому додаток на смартфоні/планшеті/ПК і кілька разів переконайтеся, що він уміє це робити правильно. Покажіть йому як щось лайкнути, відкоментити, розшарити; а також – як видалити свій допис чи свій/чужий коментар.
18. Якщо ви чи ваш підопічний збираєтеся редагувати публікації чи коментарі – пам’ятайте, що усі версії відредагованого допису чи коментаря потім може побачити будь-який користувач. Тобто щось доповнити, виправити помилки/опечатки – можна, а ось кардинально міняти сенс допису не варто. Був випадок, коли одна дуже відома публічна особа опублікувала дуже серйозний допис, у якому закликала «читати між рядків». А потім відредагувала допис і забрала згадку про читання між рядків, натомість у коментарі закликала коментуючих «не шукати ніяких прихованих сенсів, бо їх тут немає». Тоді цього ніхто не помітив, але наступного разу може статися серйозний фейл.
Як бачимо, нічого складного, нічого нового – потрібно просто уважно пройтися усіма налаштуваннями. Разом з тим, досить часто «відповідальні за Facebook» лінуються це робити, або ж самі не надто розуміють що до чого.
Маєте що додати із власного досвіду? – пишіть у коменти.