Російська влада готується до масованої маніпуляції громадською думкою в закордонних інтернет-ЗМІ та соціальних мережах, вдавшись до використання ботів та тролінгу.
Як пишуть Ведомости, в Кремлі почали розробляти цю програму ще восени 2013 року, а куратором цього проекту називають Вячеслава Володіна, заступника голови адміністрації Президента Росії. Нова стратегія була створена після того, як взимку 2011 року у багатьох містах Росії пройшли масові опозиційні мітинги та акції протесту, які самоорганізувались у соціальних мережах та за сприяння онлайн-ЗМІ. Діджитал-пропаганда Владислава Суркова не подіяла, і його було звільнено.
Роботу Володіна на внутрішньому ринку визнали настільки ефективною, що було вирішено спрямувати сили й на закордонні медіа. Ефект від такої стратегії став помітний уже тепер: всього кілька тижнів тому британські журналісти з The Guardian заявили про масовану атаку проросійськи налаштованих ботів, які в коментарях до новин та статей возвеличували політику Росії та Володимира Путіна. Аналогічне зростання кількості проросійських повідомлень показав і контент-аналіз німецьких онлайн-ЗМІ.
В мережу виклали документи, які є своєрідними гайдлайнами для роботи “проросійських” тролів. І, що цікаво, команди підрядників, що є безпосередніми виконавцями пропаганди Кремля, розташовані по всьому світу – в США, Німеччині, Індії, Таїланді та інших країнах. Переважно виконавці – це вихідці з Росії. З документів стало зрозуміло, що онлайн-пропаганда Кремля детально проаналізувала більшість медіа, соцмереж та навіть окремих спільнот і готується активно “обробляти” їх на користь Росії.