Компанія Google запустила сьогодні українською мовою свою Мережу Знань (Knowledge Graph) – алгоритм пошуку, який покликаний краще розуміти пошуковий запит і сприймати його не як просто слова, а як значення і смисли. Мережу в повному обсязі буде розгорнуто протягом найближчих тижнів.
Щоб краще зрозуміти, як працює Мережа Знань, можна розглянути, наприклад, такий запит [тадж махал]. Раніше пошук фактично був співставленням відповідності ключових слів та запитів. Для пошукової системи слова [тадж махал] були тільки звичайними двома словами. Але [тадж махал] має набагато більше значень.
Це може бути одна з найкрасивіших пам’яток архітектури у світі, або відомий виконавець блюзу – володар нагороди Греммі, або, можливо, навіть казино в Атлантік-Сіті. Або, залежно від того, коли ви в останній раз їли, назва індійського ресторану. Тому в Google створили алгоритм, який розуміє об’єкти реального світу та їхні відносини один з одним: самі речі, а не рядки слів.
Мережа Знань дозволяє шукати речі, людей або місця, про які знає Google – пам’ятки, відомі люди, міста, спортивні команди, будівлі, географічні та астрономічні об’єкти, фільми, твори мистецтва та багато іншого, і миттєво отримати інформацію, відповідну вашому запиту.
Мережа Знань Google не тільки використовує відкриті джерела інформації, такі як Freebase, Wikipedia і базу даних ЦРУ (CIA World Factbook); на сьогодні вона містить понад 570 мільйонів об’єктів, а також понад 18 мільярдів фактів про них та відносини між цими різними об’єктами. І ця система налаштована, базуючись на тому, що шукають люди, і що ми знаходимо в інтернеті.
Ось три основні способи підсилення Пошуку Google за допомогою Мережі Знань :
1. Знайти потрібну річ
Мова може бути неоднозначною – ви маєте на увазі пам’ятник Тадж Махал або Тадж Махал музиканта? Тепер Google розуміє різницю, і може звузити результати пошуку тільки до одного, саме того, який ви маєте на увазі. Для цього просто натисніть на одне з посилань, щоб побачити докладніші результати:
2. Отримати краще резюме
Із Мережею Знань Google може краще зрозуміти ваш запит – об’єднати відповідний зміст навколо теми, у тому числі необхідні ключові факти. Наприклад, якщо ви шукаєте Ані Лорак, ви побачите інформацію, коли і де вона народилася, а також отримаєте детальну інформацію про її творчість, найпопулярніші композиції, останні новини про неї тощо:
Звідки Google знає, які факти, швидше за все, вам потрібні? Для цього пошуковик досліджує всі ті запитання, відповіді на які користувачі вже шукали у Google. Наприклад, люди хочуть знати, де навчався Тарас Шевченко:
Мережа Знань також допомагає зрозуміти відносини між речами. Наприклад, за запитом [Андрій Шевченко] Мережа Знань видає не тільки базову інформацію про його футбольну кар’єру, але й те, що він грав під сьомим номером, які здобував трофеї, його сімейний стан. Система також моделює всі ці взаємозв’язки.
3. Шукати глибше і детальніше
Ви можете дізнатися нові факти чи нові зв’язки, що заохочують до абсолютно нових напрямків дослідження. Ви знаєте, як Метту Гроунінгу, творцю мультфільму про Сімпсонів, прийшла в голову ідея назвати головних героїв іменами Гомер, Мардж і Ліза?