Юрій Лобко, президент холдингу «Медіа інвест груп», заявив, що журналісти порталу Eizvestia.com («Экономические известия»), який входить до холдингу, отримуватимуть зарплату в залежності від кількості переглядів їх матеріалів.
Юрій розповів, що на сайті він без проблем може оцінити, наскільки ефективно працює той чи інший журналіст, тому що видно кількість відвідувачів, коментарі та лайки.
Кількість лайків = ефективність?
Ідея прив‘язки зарплати до кількості переглядів – не нова. Чимало видань на Заході пройшли через це багато років тому. Але схема не прижилась.
Є в цій схемі одна велика вада. Переважна більшість користувачів інтернету заходять в мережу не читати новини чи здобувати знання. Люди шукають розваг – котики, спілкування з друзями, перегляд фільмів:
Щоденна аудиторія двох найпопулярніших українських онлайн-видань «Українська Правда» та «Корреспондент» складає 150-200 тис. чоловік. А унікальна аудиторія ТОП-20 українських онлайн-видань – не більше 800 тис. При цьому в інтернет щодня виходить понад 10 млн. чоловік. Тобто лише кожен 10 користувач протягом дня читає новини.
Але якщо копнути ще глибше – подивитись структуру новин – то велика частина переглядів припадає на скандали та відверто жовті новини.
Стаття про проблеми фондового ринку чи новина про погіршення ситуації на ринку феросплавів очевидно програє новині про те, що якийсь чиновник Табачников знову ненавидить українців, які проживають в одному з регіонів країни.
Прив‘язка зарплати журналіста до переглядів його статей, скоріше за все, призведе до поступового жовтіння видання. І замість аналітики стрічка новин Eizvestia буде забита заголовками типу «Долару конец?», «Когда ждать дефолта», «10 правил как не платить по кредиту».
А ви вірите в схему прив‘язки оплати зарплати до кількості переглядів? Діліться враженнями в коментарях.