• Про Watcher
  • Реклама
  • Статистика Уанету
  • Повідомити новину
  • Соцмедіа для Журналістів
про інтернет бізнес та маркетинг в соціальних медіа
  • Соціальні Медіа
    • Facebook
    • Twitter
    • ВКонтакте
    • Блогосфера
    • Новини Соціальних Медіа
  • Бізнес
    • Інвестори
    • Бізнесновини
    • Держава
    • Реклама і Маркетинг
    • Стартапи
  • Mobile
    • Android
    • iPhone
    • Nokia
    • Windows Mobile
    • Мобільні новини
  • Google
    • Gmail
    • YouTube
    • Новини Google
    • Пошук Google
  • Яндекс
    • Новини Яндекса
    • Яндекс.Карти
    • Яндекс.Пошук
  • Технології
    • Інтернет
    • Гаджети
    • Новини технологій
    • Телеком
  • HowTo
  • Політики в інтернеті
    • Закордоном
    • Українські політики
  • Розваги і Медіа
    • Ігри
    • Вірусне відео
    • Знаменитості
    • Медіа
  • Різне
    • Анонси
    • Гумор
    • Дайджест
    • Дизайн і програмування
    • Люди
    • Останні статті

Микола Костинян · 23 Липня 2012

Перехід на платний доступ до онлайн-медіа на прикладі Польщі

Tweet
Tweet

Перехід на платний доступ до онлайн медіа на прикладі Польщі18 липня 7 найбільших медійних компаній Польщі, які представляють 27 національних та регіональних газет, 14 журналів та національне радіо, долучилися до національної системи платного контенту Piano. З вересня 2012 року місячний доступ до платних версій цих сайтів коштуватиме 19,90 PLN (приблизно 50 грн).

Система платного контенту Piano розроблена словацькою компанією Piano Media. Вона вже діє у Словаччині (з квітня 2011 року) та Словенії (з січня 2012 року). Національна система платного контенту передбачає, що користувачі отримують доступ до платного контенту за принципом кабельного телебачення: відносно невелика абонентська плата дає доступ до усіх медіа, які входять у придбаний пакет. Кожен учасник системи сам визначає яку частину контенту зробити платною, її частка варіює від 0 до 60%.

У Польщі 19,5 млн користувачів інтернету (51.3% від усього населення країни в 2011 році), із них 18% читають чи завантажують новини з інтернету (за даними Gemius). Абонплата за платний доступ до польських сайтів учасників системи Piano складатиме:
тижневий доступ – 9,90 PLN (приблизно 20 гривень),
місячний – 19,90 PLN (приблизно 50 грн),
річний – 199 PLN (приблизно 500 грн).

На кожному із сайтів учасників системи уверху розташована панель у вигляді смужки з інформацією про систему та кнопкою для залогінення чи реєстрації. Залогінившись до системи на одному із сайтів учасників, користувач залишається залогіненим перебуваючи також і на інших сайтах, підключених до системи. Ось як виглядає інформація про систему Piano цієї панелі на сайті Газети виборчої. Тут користувач бачить інформацію про пропозицію, про саму систему, перелік польських сайтів учасників. А також – ціну місячного доступу та форму для реєстрації в системі. Полякам пропонується безкоштовне користування системою до кінця серпня:

Перехід на платний доступ до онлайн медіа на прикладі Польщі

Із 19,90 злотих абонентської плати за місяць 7,96 злотих (40%) отримуватиме сайт, на якому користувач здійснив оплату. 5,97 злотих (30%) отримуватиме система у вигляді комісійних. Решта 5,97 злотих (30%) буде розподілено між учасниками системи залежно від часу, який користувач провів на тому чи іншому сайті (зображення клікабельне):

Перехід на платний доступ до онлайн медіа на прикладі Польщі

В Україні Національну систему платного контенту Piano було представлено 23 березня. Член правління компанії Piano Media Марсель Ваас виступив із відповідною презентацією на конференції «Нові медіа – нові можливості 2012», організованій Незалежною Асоціацією телерадіоМовників. У ході своєї презентації він поділився результатами впровадження системи у Словаччини (5 млн насеслення) та Словенії (2 млн населення). В Словенії система об’єднує 11 медійних компанії, місячний доступ коштує €4,89. У Словаччині система об’єднує також 11 медійних компаній, місячний доступ коштує €3,90. В обох країнах кількість користувачів, які платять за контент, значно зросла і продовжувала зростати на момент презентації:

Перехід на платний доступ до онлайн медіа на прикладі Польщі

Перехід на платний доступ до онлайн медіа на прикладі Польщі

При цьому доходи учасників, порівняно з індивідуальними системами платного контенту, зросли приблизно у 6 разів:

Перехід на платний доступ до онлайн медіа на прикладі Польщі

Найболючіше питання запровадження платного доступу до контенту – відтік аудиторії. Марсель Ваас запевнив, що у сайтів учасників системи Piano після запровадження платного доступу відвідуваність та перегляди сторінок істотно не змінилися:

Перехід на платний доступ до онлайн медіа на прикладі Польщі

Перехід на платний доступ до онлайн медіа на прикладі Польщі

Відсутність падіння трафіку та відтоку аудиторії Марсель Ваас пояснив таким чином. По-перше, якщо користувач не хоче платити контент – він читає ті статті, доступ до яких відкритий. По-друге, невисока абонплата + простота оплати + звичка = легше заплатити аніж шукати альтернативи. Тим більше, що у випадку, наприклад, Польщі, таких альтернатив і не знайти: чи не усі найавторитетніші сайти стали учасниками системи.

Ціна місячного доступу встановлюється на рівні компромісу між готовністю користувачів платити та очікуваним рівнем доходів:

Перехід на платний доступ до онлайн медіа на прикладі Польщі

Польща – наразі найбільша країна, у якій запроваджено національну систему платного контенту Piano:

Перехід на платний доступ до онлайн медіа на прикладі Польщі

При цьому в Польщі з самого запровадження система покриває 10-15% усього онлайнового медійного контенту. У той час як у Словаччині цей показник на старті становив 5%, у Словенії – 10%. Крім того, в Польщі через систему Piano буде доступний також і контент, який ніколи раніше не був доступний через інтернет.

Окрім доступу до платного контенту, система пропонує також низку інших сервісів. Серед таких сервісів – персоналізація організації споживання контенту, версії сайтів без реклами, дискусійні форуми тощо. Надалі компанія планує розробити і запропонувати різні цінові моделі: преміальний пакет, друзі та родина тощо. Крім того, планується запустити мобільні додатки для зручнішої доставки контенту учасників системи до аудиторії.

Наразі компанія Piano Media веде перемовини із медійними компаніями 11 європейських країн щодо запровадження системи платного контенту в цих країнах. До кінця 2012 року систему планується запустити ще у двох європейських країнах.

Читати більше про: Piano, ЗМІ, платний контент, Польща

Микола Костинян
new media activist, blogger

Микола Костинян на зв'язку

Блог автора Twitter Facebook LiveJournal

Також читайте:
  • Facebook хоче зробити платним доступ до контенту ЗМІ

    Facebook хоче зробити платним доступ до контенту ЗМІ

  • Новое Время запустило україномовну версію сайту

    Новое Время запустило україномовну версію сайту

  • Офіційний орган російського уряду повірив у жарт про те, що НАТО введе війська проти ФІФА

    Офіційний орган російського уряду повірив у жарт про те, що НАТО введе війська проти ФІФА

  • В інтернеті запустили сайт Lienews, пародію на російську пропаганду

    В інтернеті запустили сайт Lienews, пародію на російську пропаганду



  • Bogdan Kolodiy

    Це таки мусить колись стати реальныстю. 

    • maksym

       Побачимо, як воно в Польщі піде

  • Orest Vachkov

    Цікаво, думаю у нас це незабаром теж може бути успішним, народ поволі вчиться платити в неті.

  • Sergiy Dotsenko

    якщо мені прийдеться платити за  сайти з рекламою, тоді я відключу інтернет і буду читати книжки. Як на мене це абсурдно, і не дуже то й схоже на інтернет

    • Василь Кіш

      Але ж люди платять за кабельне телебачення, де повно реклами на каналах.

      • Vitaliy

        вполне резонно, но популярность каналов также падает, может и поэтому?

        • Василь Кіш

          ИМХО, популярность тв уже понемногу сьедает интернет. Мне не кажется, что проблема в самой идее рекламных площадок как дополнения к основному полезному контенту. Беда в том, что реклама начинает заменять собой главное, а контент стает дополнением. Нас бесит перенасыщеность и, часто, далекость, неинтересноть рекламных сообщений.

  • Vitaliy

    Я считаю, что поляки правильно сделали. У нас интернет-издания практически не дорожат своей репутацией и копипастят друг у друга, так что всякий труд должен быть оплачен.

Отримувати новини електронною поштою


Реклама реклама

Маєш новину? Повідом нам

Позначки

Android apple Facebook gmail Google Google+ google maps Inmind Instagram iPad iphone livejournal mail.ru microsoft Twitter uastat video vkontakte YouTube Євромайдан Блоги Київстар Одноклассники Приватбанк СБУ США Твітер Яндекс безпека вибори додатки дослідження пошук рейтинг реклама росія соціальні мережі статистика уанет україна хакери ігри інтернет інтернет реклама інфографіка
© Всі права застережено.
NIC.UA