Компанія IAB за підтримки Яндекса провела дослідження Mediascope Europe, яке мало дати відповідь на запитання які медіа використовують українці та для чого їм інтернет, з яких пристроїв вони виходять у мережу та як на їхню поведінку впливають соцмережі. Дослідження проводилось паралельно в 28 європейських країнах.
Згідно з дослідженням, відсоток українців, які хоча б раз на тиждень використовують інтернет, уже зрівнявся з показниками аудиторій радіо та журналів за такий же період. Попереду з невеликим відривом газети, але і їм поки що далеко до телебачення.
При цьому за часом використання інтернет програє лише ТБ: в мережі користувачі проводять 20 годин на тиждень, а за переглядом телепрограм ― 21,7. Цікаво, що молодь (16 – 24 років) в онлайні можна побачити частіше, ніж перед телевізором (23 години проти 18,8 на тиждень).
27% українців під час перегляду телевізора час від часу заходять в інтернет, а 61% молоді при цьому робить там щось пов’язане з тим, що вони дивляться по телевізору. З віком імовірність такої взаємодії зменшується, і серед людей у віці 55+ її можна спостерігати лише для 15% населення країни.
Українська аудиторія, на відміну від європейської, ще не надто втомилася від активності брендів у соціальних мережах, тому більше підпадає під їхній вплив. Наприклад, 49% українців імовірніше придбають товар бренду, за яким вони слідкують у соцмережі, ніж якогось іншого.
В Україні дуже неохоче купують путівки онлайн, тільки 1% респондентів колись це робили. Лише 11% користувачів вважають, що інтернет спростив планування відпустки та купівлю путівок (для порівняння: в Європі таких 43%). Натомість українці частіше за європейців використовують інтернет для спілкування та вибору товарів і послуг.
Тепер про мобільне: у Європі проникнення смартфонів вже становить 44%, в Україні – лише 25%. В інтернет з мобільного в Україні виходять лише 8% населення, хоча серед молоді (16-24 роки) це робить кожен четвертий. При цьому майже всі молоді люди віком від 25 до 34 років мають телефон із доступом в мережу.
Таке зміщення в бік молоді спричинило велику популярність розважальних функцій: в Україні частіше, ніж у Європі знімають фото/відео, завантажують і слухають музику, спілкуються в месенджерах.