Створення успішної Facebook-сторінки вимагає більше ніж кілька кліків. Ось чекліст із завданнями, які варто ставити перед собою при розробці чи оновленні Timeline-сторінки і відмічати їх виконання.
І. Аналіз
1. Внутрішній аналіз. Чи генерую я додану вартість для свого бізнесу і для фанів своєю сторінкою? Чи є в мене ресурси (час і гроші)? Чи відповідає це моїй бізнес-стратегії?
2. Цільова аудиторія. Хто моя цільова аудиторія? Чи моя цільова аудиторія насправді користується Facebook? Чи прихильники моєї сторінки є частиною цільової аудиторії?
3. Аналіз зацікавлених сторін (пошук партнерів). Чи вже є активні фан-сторінки для мого бізнесу чи товарів? Чи об’єднання або партнерство із ними можливе? Якщо об’єднання можливе – варто об’єднати дві сторінки в одну.
4. Аналіз конкурентного середовища. Чи мої конкуренти активні у Facebook? Що вони роблять? Варто порівняти свою фан-стторінку з їхніми.
ІІ. Стратегія
1. Визначте цілі. Які цілі ви ставите при створенні фан-сторінки? Чи вони обгрунтовані та вимірювані? Чи вони сприятимуть успішності вашого бізнесу? Чи вони конкретні, вимірювані, досяжні, актуальні, визначені в часі?
2. Визначте ключові показники (індикатори) ефективності. Як ви будете вимірювати успіх (кількість лайків, активність аудиторії, зростання продажів тощо)? Чого ви хочете досягнути? Яку метрику варто використовувати для вимірювання успіху?
3. Створіть організаційну структуру. Які у вас є необхідні ресурси? Які відділи потрібно долучити? Хто за що має бути відповідальний? Потрібний чіткий розподіл обов’язків та продумана схема взаємодії між учасниками.
4. Визначте повноваження і процедуру узгодження. Хто відповідальний прес-секретар компанії (речник, людина, уповноважена говорити від імені компанії тощо)? Яка процедура узгодження матеріалів до оприлюднення? Варто розробити процедуру узгодження, алгоритм для безпомилкової спільної роботи. А також окремий алгоритм на випадок потреби швидкого реагування, щоб персонал міг діяти в обхід загальної процедури.
5. Визначте контент. Який основний контент буде публікуватися? Варто уникати рекламного тексту. Facebook вимагає індивідуального підходу, адаптування до платформи і прийнятої тут поведінки.
6. Інтернаціоналізація. Чи потрібна вам центральна фан-сторінка, чи окремо для кожної країни? Чи цільова аудиторія в різних країнах досить вагома для створення окремої сторінки? Чи є достатньо ресурсів для багатьох сторінок і перекладу?
7. Визначте напрям. Чи фан-сторінка розрахована на довготермінову роботу, чи лише на одну кампанію? Як користувачі будуть направлятися на правильну сторінку?
ІІІ. Базові налаштування
1. Назва сторінки. Чи підходяща ваша назва, чи може бути використана у довгостроковій перспективі? Чи відповідає вона політиці Facebook та законодавству? Чи співвідноситься вона із вашими цілями? Чи потенційні клієнти (фани) будуть шукати саме цю назву?
2. Профільне зображення і фото-обкладинка. Чи фото-обкладинка відповідає цілям і презентує компанію? На новому квадратному профільному зображенні можна зобразити логотип. Або можна спробувати зробити профільне зображення частиною фото-обкладинки. Нагадаємо розміри зображень для Facebook Timeline сторінок.
3. Інформація про сторінку. Чи усю необхідну інформацію зазначено? Чи вказано контакти – електронна пошта, телефон? Timeline привертає багато уваги до вкладки з інформацією, тому вона вимагає відповідного оформлення.
4. Коротка веб-адреса у форматі www.facebook.com/vasha.storinka. Яку коротку адресу ви хочете, чи дозволено це правилами? Чи проста вона для запам’ятовування і написання?
5. Хронологія. Новий вигляд профілю ілюструє в тому числі й історію компанії. Додайте минулі події в ретроспективі за допомогою інструментів Timeline, створіть багату історію компанії у Facebook.
6. Додатки. Які додатки вам потрібні на фан-сторінці? Чи вони взагалі потрібні? Хто їх розроблятиме? Хто їх впроваджуватиме? Які ресурси для цього потрібні?
7. Інтеграція з іншими каналами. Чи ваша компанія активна у Twitter, Facebook тощо? Чи варто інтегрувати ці канали у вигляді окремих додатків?
8. Правила спілкування. Чи потрібно визначати правила спілкування на вашій сторінці? Що варто до них включити? У якому вигляді оформити?
IV. Управління спільнотою
1. Редакційний план та відповідальність. Який контент буде публікуватися протягом наступних кількох тижнів? Хто відповідальний за контент, хто адміністратор сторінки? Варто розробити редакційний план, із чітким розподілом обов’язків та чергувань.
2. Часті запитання і процедура затвердження. Які запитання користувачі задають найчастіше? Щодо яких із них потрібно консультуватися з юридичним управлінням? Хто може затвердити офіційну відповідь компанії? Варто розробити список частих запитань і відповідей на них. Щоб редактори могли без додаткових консультацій та узгоджень надавати оперативну відповідь.
3. Антикризовий менеджмент. Які теми є потенційно ризикованими, кризовими? Яка ваша позиція у кожному з можливих сценаріїв розгортання? Що ви будете повідомляти, а що ні? Кого потрібно поінформувати і кого і як потрібно долучити до вирішення проблеми? Варто розробити план на випадок кризових ситуацій і готові заяви щодо відомих проблем – щоб ваш менеджер міг швидко відреагувати.
4. Закріплена у топі публікація. Яка ваша публікація тижня? Чи потрібно розміщувати там посилання на поточні акції знову і знову? Варто використовувати функцію «Pin to top» для виділення поточної акції, промо-кампанії чи важливої публікації.
5. Повідомлення. Чи хочете ви дозволити приватні повідомлення від користувачів? Чи хочете, щоб із вами комунікували через електронну пошту? Повідомлення від користувачів до сторінки – новий шлях непублічного звернення до компанії. Користування цією функцію вимагає постійного моніторингу та розроблених інструкцій з приводу відповідей на стандартні запитання чи звернення.
6. Моніторинг. Що відбувається на фан-сторінці? Що там відбувається на вихідних та у неробочий час? Варто визначити фіксовані періоди для моніторингу, в тому числі й поза межами робочого часу. А також алгоритм визначення які коментарі варті відповіді, а які ні.
7. Звітування та підсумки. Яка атмосфера на сторінці? Чи досягнуті показники успішності? Що з активністю на сторінці? Як вона зростає? Окрім стандартного функціоналу Facebook insights за потреби можна використовувати додаткові аналітичні інструменти. Розробіть свою власну метрику виходячи із поставлених цілей. Періодично зіставляйте підсумки роботи з показниками успішності.
V. Додатково
1. Реклама у Facebook. Чи рекламні кампанії у Facebook є ефективними для ваших цілей? Яка від них віддача у форматі ціна/результат? Чи прийнятний тут CTR? Хто розроблятиме і адмініструватиме рекламу? Як буде оплачуватися їхня робота? Якщо не упевнені – розпочніть із невеличкого бюджету і перевірте ефективність такої реклами. Ви можете створити і адмініструвати рекламну кампанію самостійно, це нескладно.
2. Маркетинг і присутність поза Facebook. Чи інтегрувати фан-сторінку з корпоративним сайтом? Як інтегрувати фан-сторінку в загальну маркетингову комунікацію? За потреби варто використовувати один або декілька соціальних плагінів від Facebook.