Трафік Groupon за півтора місяці зменшився вдвічі.
Період бурхливого зростання онлайн-сервісів на кшталт Groupon уже позаду. Такий висновок робить редактор Mashable! Бен Парр із низки недавніх подій, зокрема відмови Facebook від свого сервісу групових знижок Deals.
Найпопулярніша соціальна мережа світу не знайшла належного застосування для сервісу групових знижок, заявивши, що чотири місяці тестової роботи Deals багато чого її навчили. Від власного знижкового сервісу, який протягом року був запущений у двадцяти містах США, має намір відмовитись соціальний ресурс Yelp, орієнтований на локальний бізнес.
Піонерові й лідерові ринку групових знижок, компанії Groupon, також ведеться несолодко. У середині липня 2011 року трафік сайту Groupon.com сягнув рекордної позначки, та після цього розпочалося стрімке падіння. За півтора місяці показник зменшився на 50%. Цю динаміку не можна пояснити сезонними коливаннями активності інтернет-аудиторії, адже за цей самий час трафік конкурентного сервісу LivingSocial зріс на 27%. Якщо ця тенденція триватиме, LivingSocial переросте Groupon до кінця поточного року.
Коли на початку літа Groupon подав документи до Комісії з цінних паперів США (SEC) на проведення ІРО, преса критикувала метод оцінки доходів і вартості компанії за непрозорість і маніпулятивність. Теперішня динаміка трафіку може негативно позначитись на результатах ІРО. Компанія покладає великі сподівання на мобільний додаток Groupon Now, що дозволяє знаходити знижки в режимі реального часу.
Приплив стартапів, що займаються груповими покупками, триває, одначе лідери ринку вже не витримують запеклої конкуренції, втоми покупців та локальних компаній. «Це збитковий бізнес, що втрачає оберти на переповненому ринкові, – пише Парр. – Тож не дивно, що провідні гравці виходять із нього».