На сьогодні реклама в інтернеті є одним з найдієвіших засобів залучення клієнтів для малого та середнього бізнесу. Важливим завданням, що стоїть перед клієнтом, є оцінка ефективності вкладень в інтернет рекламу і підвищення рівня конверсії для різних рекламних джерел. В цьому неперевершеним помічником стають системи веб-аналітики.
Я не буду перераховувати усі можливі варіанти, а зупинюсь на двох інструментах, які активно використовує WebPromo для ведення клієнтських кампаній з пошукової оптимізації та контекстної реклами. Це Google Analytics та Яндекс Метрика.
Якщо з Google Analytics все більш-менш зрозуміло. Цей «титан» серед інструментів веб-аналітики дає змогу вирішити величезну кількість задач з покращення як рекламних кампаній, так і веб-сайту клієнта. За результатами досліджень SEOMoz 90% вебмайстрів використовують Google Analytics на своїх сайтах. То Яндекс Метрика досить молодий, але в той же час вже досить необхідний сервіс. Про кожний з них далі більш детально.
Google Analytics намагається встигнути за усіма нововведеннями в системі пошуку, а також залатує дірки і додає той функціонал, якого давно не вистачало.
Останнім часом додані:
1. Можливість відслідковувати соціальну активність користувачів в окремих звітах – likes, shares , tweets, +1 тепер доступні на вкладці Social.
2. Зв’язок між Google Webmaster Tools та Google Analytics. Дає змогу переглядати інформацію про покази, позиціїї та CTR, яку раніше можна було знайти тільки в інструментах для вебмайстрів. Поки що доступний не в усіх аккаунтах.
3. Можливість додавати події (Events), як цілі. Сюди входять підписка на RSS, використання інтерактивних елементів (кнопок, форм, тощо), перехід на зовнішні ресурси, завантаження файлу та ін.
4. Прибрана функція «Порівняльний аналіз» (Benchmarking), замість цього обіцяють регулярно присилати вибірки даних на пошту. Ось дані з першого з таких листів.
Середні значення по основним показникам взаємодії користувача із сайтом:
Переглядів сторінок/ відвідування – 4,5
Показник відмов (bounce rate)- 47%
Середня тривалість перебування на сайті – 5:23
Зрозуміло, що ці показники є усередненням і можуть значно відрізнятися в залежності від географії і тематики ресурсу.
Більш активною на нововведення була Яндекс Метрика. Сказати, що вона видає ті ж дані тільки у більш симпатичних звітах на даний момент вже не можна. За багатьма параметрами цей інструмент вже став серйозним конкурентом для Google Analytics.
1. Найсильнішим проривом стала купівля та інтеграція сервіса WebVisor. Тепер рекламодавці Яндекс Директа з певним оборотом можуть безкоштовно користуватися ним, що дає можливість вивчати взаємодію користувача із сайтом і уникати існуючих недоліків.
2. Додана функція «Цільовий дзвінок». Яка дає можливість відслідковувати дзвінки з сайту, джерелом яких був Яндекс Директ. Доступний поки тільки у Москві.
3. Додана функція «Відкладена конверсія». Дозволяє враховувати користувачів, які створюють конверсію не одразу, а повернувшись на сайт через деякий час (до 30 днів) з іншого джерела.
Якщо робити висновки, то обидві системи ідуть в ногу з часом і використання їх в комплексі здатне відкрити вашому бізнесу можливості до значного покращення вашого сайту та підвищення прибутковості від його діяльності.