Джейсон Голдберг – засновник таких інтернет ресурсів як Jobster і Socialmedianі, а зараз виконавчий директор соціальної мережі для геїв Fabulis.com.
Джейсон вирішив поділитись своїми думками, чи, радше, правилами створення стартапу. Всі 57 правил, як він пише в своєму блозі, це досвід, який він отримав під час запуску своїх власних проектів в інтернеті.
1. Створюйте те, що вам цікаво. Ви найкраща фокус група для вас самих.
2. Досвід користувача дуже багато значить. Більшість продуктів провалюється, тому що користувачі не розуміють, чим ці продукти можуть бути корисними. Подукти зазнають невдачі через те, що занадто складні.
3. Думайте, як технік. Вам не обов’язково самому писати коди, але вам потрібно розуміти, як вони побудовані і як працюють.
4. Генеральний директор стартапу зобов’язаний, зобов’язаний і ще раз зобов’язаний бути продакт-менеджером. Він повинен володіти досвідом функціонального користувача.
5. Розбийте проект на максимально прості фічі. Жодна з яких не повинна дублювати іншу. Ви не можете зробити все відразу. Розставте пріоритети.
6. Використовуйте систему пошуку багів і уважно стежте за розробками на основі її даних.
7. Показуйте. Ви ніколи не дізнаєтеся наскільки хороший ваш продукт, поки реальні люди не спробують його і не залишать свої відгуки про нього.
8. Додавайте оновлення швидко і часто. Покажіть мінімальний набір функцій, який потрібен для того, щоб почати отримувати відгуки користувачів. Отримайте відгуки, повторіть процес, і покажіть наступну і наступну версії, як можна швидше. Якщо у вас йде більше трьох місяців на те, щоб запустити ваш перший орієнтований на споживача продукт, це означає, що ви працюєте занадто повільно. Якщо у вас йде більше трьох тижнів на завантаження оновлень – ви працюєте занадто повільно. Завантажуйте невеликі оновлення щотижня, якщо не кілька разів на тиждень. Показуйте значущі релізи з інтервалами в три тижні.
9. Єдине, що має значення – це те, наскільки хороший ваш продукт. Все інше – перешкоди.
10. Єдина оцінка того, наскільки хороший ваш продукт – це те, скільки користувачів ним користується.
11. Отже, (об’єднуємо № 11 +12): спочатку головний ключ до вашого майбутнього успіху це підтримка. Витратьте більшу частину вашого часу на те, щоб зрозуміти як зростити відчуття підтримки серед ваших перших послідовників і оптимізувати його.
12. Ви дійсно добре справляєтеся, якщо 50% того, що ви планували для роботи, перетворилося на справжню роботу. Слідуйте за бажаннями своїх користувачів настільки, наскільки це можливо.
13. Але не дозволяйте фокус групі говорити вам, що будувати. Фокус групи можуть говорити, що треба виправити і допомогти вам розпізнати потенційно цікаві ідеї для розробки. Але ви самі повинні зрозуміти, як втілити свої ідеї і куди вести своїх користувачів.
14. Насправді, більшість людей постійно користуються тільки 5-7 інтернет-сервісами. Якщо ви хочете увійти у великий бізнес і хочете, щоб ваш продукт був значущим, вам треба зрозуміти, як потрапити в ці 5-7 сервісів, що означає, що вам треба завоювати довіру, ентузіазм і настрій ваших користувачів. Ви повинні продемонструвати їм вагому причину, через яку вони витрачали б на вас свій час.
15. Спробуйте піймати вже існуючу хвилю, замість того, щоб створювати свій власний ринок. Якщо ви можете, то увійдіть в існуючий тренд і користуйтеся ним.
16. Знайдіть собі Гуру. Це хтось, хто вже робив це раніше – піднімав гроші, працював на стартапи. Дайте цій людині 1% або 2% вашої компанії в обмін на його час. Дозвольте йому відкривати двері майбутнім інвесторам.Використовуйте його як радника з проблем розвитку корпорації. Порадників не може бути багато. Знайдіть одну людину, зробіть його своїм Гуру і покладайтеся на нього.
17. Працюйте з кращими людьми для вашої компанії, незалежно від того, де вони знаходяться.
18. Виберіть собі штаб-квартиру в кращому для вас місці, але будьте готові до подорожей у віддалені офіси, для того щоб вони працювали. Успішне онлайн співробітництво триває до 3-4 тижнів. Це означає, що вам треба бути готовим до поїздок майже щомісяця для того, щоб ваші численні віддалені офіси працювали.
19. Працюйте з тими людьми, які вам подобаються. Немає ніякого сенсу воювати з тими, хто тобі неприємний.
20. Працюйте з людьми, яким ви довіряєте, як своїм близьким.
21. Працюйте вдома так довго, наскільки це можливо.
22. Поставте свій стіл так, щоб бачити обличчя ваших співзасновників і так, щоб вони могли бачити вас. Якщо вам не подобається дивитися один на одного щодня, це означає, що ви працюєте з неправильними людьми.
23. Використовуйте інструмент типу “Yаmmer”, щоб ділитися тим, над чим ви працюєте. Багатьом людям (особливо розробникам) легше оновити статус, ніж написати e-mail.
24. Використовуйте сервіс роздачі файлів типу «Basecamp» для своєї команди. Неможливо встежити за кожним файлом, надісланим у «вхідні». Використовуйте Basecamp, і у вас буде можливість зберігати історію і використовувати центральне сховище.
25. Як можна швидше зрозумійте, в чому саме ваші персональні переваги і зосередьте свій особистий час на цих речах. Нехай інші люди роблять інше.
26. Оточіть себе людьми, які заповнять ваші прогалини. Дайте їм робити те, в чому вони краще розбираються. Не робіть їх роботу.
27. Працюйте з людьми, які розумніші за вас в деяких питаннях.
28. Працюйте з людьми, які сперечаються з вами і можуть сказати «ні».
29. Боріться не на життя, а на смерть протягом робочого дня, але все одно любіть один одного тоді, коли ви збираєтеся додому.
30. Працюйте з людьми, які пристрасно хочуть вирішити конкретну проблему, яку намагаєтесь вирішити ви. Зацікавленості до створення бізнесу тут не достатньо, повинна бути пристрасть до клієнтів і до вирішення їх проблем.
31. Підштовхуйте людей навколо себе до того, щоб вони хвилювалися і піклувалися про вашу справу так, як ви.
32. Будьте лояльні. Виховуйте і тренуйте людей замість того, щоб даремно смикати їх.
33. Ви ніколи не праві настільки, наскільки вам здається.
34. Ходіть в спорт зал і / або бігайте хоча б чотири рази на тиждень. Зберігайте ваше тіло у формі, якщо ви хочете зберегти у формі ваш розум.
35. Не випивайте в літаках, якщо ваш політ триває менше 8 годин. Це руйнує вас і марно витрачає ваш час.
36. Вибір ваших інвесторів грунтується на тому, з ким ви хочете працювати, дружити і від кого ви хочете отримувати поради.
37. Не вибирайте ваших інвесторів, грунтуючись лише на вигоді. Пара невеликих помилок тут і там не буде мати значення через якийсь час, а чи працюєте ви з потрібними людьми – так.
38. Спочатку вкладайте якомога менше грошей. Примусьте себе триматися в рамках бюджету, це змусить вас дбайливо витрачати кожен долар так, ніби він останній.
39. Як тільки у вас з’явиться якась віддача, заробіть грошей більше, ніж вам треба, але не більше, ніж ви будете знати, що з ними робити. Це складно. Не економте на вкладеннях через те, що ви боїтеся провалитися.
40. Витрачайте кожен долар так, ніби він останній.
41. Знайте, яку компанію ви намагаєтеся побудувати. Адже існує зовсім небагато гуглів і фейсбуків. Хорошим результатом для вашої компанії може бути продаж її за $10 млн або $20 млн, або $100 млн або ж взагалі без продажу. Плануйте бізнес, який ви хочете побудувати. Не треба тикати пальцем у небо. Від витрачених грошей з вашої кишені і тих, що повернулися до вас з часом, набагато краще мати 20% від $20 млн при виході за 2 роки, ніж 3% від $100 млн при виході за п’ять років.
42. Відноситься до № 41. Ви повинні зрозуміти, чи передбачає ваш бізнес вкладу венчурного капіталу, чи ні. Бізнес з венчурним капіталом передбачає повернення одержаної суми, помноженої на 10, інвесторам. Це означає, що якщо ви берете гроші з пост-інвестиційною оцінкою в $5 млн доларів, очікується, що ви будуєте компанію розраховану на мінімум $50 млн при виході. $10 млн після пост-інвестиційної оцінки = меті в $100 млн. Це не означає, що ви не зможете продати свою компанію і за менші гроші, і що всі пов’язані з цим, може бути, будуть навіть раді такому результату подій. Але це не те, під чим ви підписуєтеся, коли берете венчурний капітал. Ви повинні знати складнощі, пов’язані з взяттям венчурного капіталу і те, що від вас буде потрібно.
43. Переконайтеся в тому, що ваші особисті бізнес цілі збігаються з цілями ваших інвесторів. Ваш бізнес тільки виграє, якщо у вас буде мотивація. Інвестори не можуть змусити ваш бізнес бути успішним. І абсолютно точно, інвестори не можуть змусити керівника компанії бути зацікавленим в успіху.
44. Як правило, конференції – це марна трата часу.
45. Посміхайтеся. Смійтеся. Носіть смішні шкарпетки. Я ношу такі шкарпетки, щоб нагадувати собі про те, що не можна ставати нудним і треба бути креативним.
46. Зробіть що-небудь, що завгодно, щоб показати, що ви не робот. Дайте людям можливість дізнатися вас справжнього.
47. Покажіть свої проблеми.
48. Всюди надягайте майки з логотипом вашої компанії.
49. Створіть свій власний центр підтримки клієнтів.
50. Розкажіть гарну історію.
51. Але не брешіть. Ніколи.
52. Надихайтеся людьми, які навколо вас.
53. Радійте кожен день. Якщо вам не весело, перестаньте займатися тим, чим ви займаєтеся. Ніхто вас не примушує.
54. Ваш показник – це ваш останній показник.
55. Робіть помилки, але вчіться на них. Я зробив сотні помилок.
56. Виростайте, але не дорослішайте.
57. Ніколи не здавайтеся.