Недорогі та прості додатки для таких популярних гаджетів, як iPhone, можуть приносити своїм розробникам мільйони доларів доходів. Українські розробники, які орієнтовані в основному на західного клієнта, теж можуть спробувати свого щастя і досягнути успіху в цьому сегменті.
Silicon Alley Insider склав ТОП-10 найуспішніших додатків для iPhone в App Store. Успішність оцінювали за кількістю платних завантажень та доходу отриманого розробником. Загалом в App Store на сьогодні є близько 250 тис. додатків, проте мегауспішними стають одиниці. Варто зазначити, що всі додатки зі списку ТОП-10 – це мобільні ігри, вони доволі прості, як в дизайнерському, так і технічному аспекті. Не зважаючи на це, цифри вражають.
Феноменальний успіх демонструє гра Angry Birds, яка з’явилася в середині грудня 2009 року, кількість завантажень якої в App Store перевищила 7 млн. на сьогодні. При ціні в $0,99 Angry Birds забезпечила розробнику, фінській компанії Rovio Mobile, дохід більше $7 млн. тільки в App Store. Окрім того, за інформацією розробника, Angry Birds є також найбільш популярною грою в Ovi Store компанії Nokia та набирає популярності серед користувачів смартфонів на базі ОС Android. Оглядачі пояснюють такий успіх гри простотою, доволі захоплюючим сюжетом та низькою ціною, яку готові заплатити користувачі задля розваги.
Ще одна доволі невибаглива в графічному плані гра для iPhone, кількість завантажень якої наближається до показника в 7 млн. в App Store, – Doodle Jump. Валовий дохід від її продажів при ціні $0,99 сягнув $6,9 млн. з яких розробнику дісталось $4,9 млн. після 30% обов’язкових відрахувань на користь Apple.
«Додатком-мільйонером» є також гра Bejeweled, яка досягла показника в 4 млн. скачувань. При ціні в $2,99 принесла розробникам значно більший дохід, аніж вищезгадані ігри. Компанія PopCap на цьому не зупинилася і запропонувала користувачам нову версію гри – Bejeweled 2. Її продажі, за словами представників розробника, щомісяця зростають і це дозволяє їй займати лідерські місця за доходами сьогодні.
Серед лідерів завантажень в App Store також ігри Pocket God, Flight Control – по 3 млн. завантажень, Skee Ball – 2,5 млн., Flick Fishing, Moron Test, Tetris і iFitness – близько 2 млн.
Серед девелоперів, що досягли успіху зі своїми іграми на App Store, є як досить відомі компанії-розробники, наприклад, Electronic Arts, які просто розробляють ігри для нових платформ, так і новачки, наприклад, брати Berkeley Malagon та Steven Malagon з двома іншими партнерами, які займались розробкою гри Moron Test у вільний від основної роботи час.
Серед щасливчиків могла опинитися і гра Stick Wars вартістю $0,99, але її переможну ходу до лідерів завантажень передчасно зупинила Apple. Розробником гри є John Hartzog, який створив її з нуля всього за кілька тижнів, будучи офіцером ВМС. Вивчивши Photoshop для того, щоб зробити дизайн та, володіючи навиками програмування, він розробив гру і розмістив її на App Store.
Stick Wars відразу ввійшла до списку лідерів завантажень. Ідея гри полягає в захисті свого королівства від завойовників. Кожних два з половиною тижні з травня по серпень 2009 року він пропонував оновлення до неї. За оцінками видання, гра досягнула показника близько 1 млн. платних завантажень. Проте, в один момент Apple перестала приймати оновлення і гра пішла в забуття. Тільки через 3 місяці Apple повідомила, що через комп’ютерний глюк гра зникла. John Hartzog повернув гру до App Store, але момент було втрачено і кількість завантажень більше не повернулась до попередніх високих показників.
Варто зазначити, що розробникам, які хочуть запропонувати свої додатки для iPhone та iPad, потрібно не просто продумати і розробити продукт, який був би цікавий користувачам та витримати конкуренцію з іншими 250 000 додатками. Спочатку додаток повинен пройти затвердження Apple, яка визначає, які з них допускати до App Store, а які ні. Наприклад, Apple у своїх вимогах та правилах для розробників зазначає, що додатки, в яких вбивають реальні образи людей чи тварин не будуть допущені до App Store, так само як додатки, що містять заборонений для дітей контент.
Крім цього, незважаючи на наявність правил та вимог до розробки додатків, Apple залишає за собою право визначати, які продукти виходять за «межі» і не будуть допущені до App Store, не вдаючись до чітких пояснень.
1. Angry Birds
2. Doodle Jump
3. Bejeweled 2
4. Pocket God
6. Skee Ball
8. iFitness
9. Moron Test
10. Tetris
11. Stick Wars