Компанія Google оголосила про створення власного індексу споживчих цін – Google Price Index (GPI), який буде визначатися на основі даних з інтернет-магазинів.
Про новий проект компанії розказав головний економіст Google, Хал Вар”ян. На його думку, GPI може стати альтернативним індексом для визначення економічних показників, наприклад, інфляції. Вар”ян порівняв його з так званим “індексом Біг-мака”, який використовують для того, щоб порівняти вартість виготовлення цього продукту McDonald’s у різних країнах, і дізнатись таким чином, наскільки заниженим є курс місцевої валюти.
Інтернет дозволяє вираховувати такі економічні показники набагато швидше, сказав економіст Google. Для цього компанія буде збирати статистику цін в інтернет-магазинах раз на місяць і публікувати її у вигляді Google Price Index. Тим не менш, Вар”ян підкреслив, що споживчий кошик товарів в інтернеті досить відрізняється від тих, які ми купуємо в реальному житті, тому не можна говорити про те, що GPI повністю замінить індекс споживчих цін.
Поки що всі дані GPI є закритими для публіки, і Google оприлюднив лише деяку інформацію щодо статистики по США та Великобританії, в інтернет-магазинах яких і ведеться підрахунок GPI.