Я вже писав кілька оглядів про використання інтернету українськими політиками. Інтернет творіння команд популярних українських політиків поки що нічим особливим не відрізнялись.
Два нових Інтернет ресурси Тимошенко виглядають дещо привабливіше на їхньому фоні. І хоча критикувати там теж є що, і ви про це прочитаєте нижче, та загальне враження в мене було доволі позитивне.
Отже, знайомтесь – tymoshenko.com.ua та tymoshenko.ua.
Раніше за адресою tymoshenko.com.ua був офіційний сайт Юлії Тимошенко, який на мою думку був найкращим сайтом серед українських політиків, хоча зроблений був багато років тому.
Офіційний сайт Тимошенко тепер переїхав на адресу tymoshenko.ua. А на місці tymoshenko.com.ua – сайт «Я обираю Юлю!» – офіційний сайт передвиборчої кампанії кандидата в президенти.
Напевно, не найкраще фото Юлії Володимирівни, хоча образ змореної працею жінки можливо найкраще пасує гаслу «Вона – працює».
Cайт багато в чому скопіював технологічні рішення використані командою Обами під час виборів в США. Зараз сайт є місцем збору контактів потенційних і реальних прибічників, а також містить лінки на 15 зовнішніх ресурсів – 2 своїх (персональний сайт та сайт БЮТ) і 13 сторонніх:
Не дуже зрозумілою для мене була поява ліпнини фасаду Верховної Ради у верхній частині сайту:
Цікава трансформація відбулась і з назвою сайту (title). В першій половині дня 19 жовтня сайт називався «ВОНА – Працює», а по обіді його назва змінилась на «Я Обираю Юлю!».
Деякі неузгодженості вийшли зі збором коштів. Ще вранці, 19 жовтня, відвідувачам сайту пропонувалось зробити фінансовий внесок на користь Тимошенко.
Але десь після обіду таку опцію прибрали, і залишили лише можливість стати волонтером, а блок про внесок був замінений лінком на YouTube:
Перегляд відео, як ви, певно, розумієте, не дуже в‘яжеться з розділом «візьми участь».
Цікаво, що мінімально можливий платіж внеску становив 41,625 грн., що наводить на думку про еквівалент $5 (саме така сума була мінімальною в Обами).
Тим, хто перечислив гроші в понеділок, вже під вечір прийшло ось таке повідомлення:
Шановний прихильнику!
Дякуємо за Ваш внесок.
На даний момент виборче законодавство України забороняє робити внески в підтримку кандидатів до моменту їх офіційної реєстрації.
Ми зберегли Ваші дані.
На Вашу платіжну картку було повернено суму Вашого внеску у розмірі 42 грн.
Ще раз Вам дякуємо за Ваш історичний внесок на користь України.
Ми цінуємо Вашу участь. Ми повідомимо Вам телефоном чи електронною поштою, коли можна буде офіційно зарахувати Ваш внесок.
Тобто десь за тиждень, коли відбудеться офіційна реєстрація Тимошенко, як кандидата в президенти, можливість фінансової підтримки, певно, знову з’явиться.
Тим, хто вирішить стати волонтером, запропонують заповнити невелику анкету, яка починається з гасла обамівської стилістики: Інформуй! Агітуй! Розповсюджуй!
Серед 13 сторонніх сайтів, де є представництва Тимошенко:
– 3 соціальних мережі: Facebook, Vkontakte, Odnoklassniki
– 2 ділові соцмережі: LinkedIn, Profeo
– політична соцмережа: Politiko
– 2 відеохостинги: RuTube, YouTube
– фотохостинг: Flickr
– мікроблогінг: Twitter
– 2 блоги: Livejournal та приватний на tymoshenko.ua
– openua.net – поява цього сайту біографій в загальному переліку для мене є дивною. Жодної логіки в цьому нема. Таку ж сторіночку можна було створити й на сайті tymoshenko.ua – що є більш логічним.
Тепер кілька слів про кожне з представництв.
Найкраще і найцікавіші функціональні можливості для запуску політичних сайтів є у Facebook. На жаль, українських користувачів цієї найбільшої соцмережі в світі зараз всього 200 тис. Але що приємно – ця аудиторія швидко росте.
Сторінка Тимошенко використовує спеціально розроблений компанією ElectionMall Ukraine застосунок (application). Хоча використання застосунків передбачає деякі розширені функції, поки що їх не видно. Розділ Події взагалі є порожнім:
Коментарі не проходять поки що ніякої премодерації. Але незабаром, я думаю, модерація з’явиться.
У найпопулярнішій соцмережі України – Vkontakte.ru – Тимошенко представлена групою:
Тут стандартний функціонал, ніяких особливостей. Єдине, що кидається одразу у вічі – це значно вища активність прибічників та опонентів в порівнянні з Facebook.
У Odnoklassniki.ru вам запропонують пройти триходову процедуру, щоб долучитись до групи прибічників Тимошенко:
– знайдіть та додайте у друзі людину на ім’я “Офіційний Представник”
– знайдіть розділ “Групи” на його сторінці
– приєднайтеся до групи “Я обираю Юлю!”
Дивним для мене було побачити Тимошенко, зареєстровану в діловій соцмережі LinkedIn:
Поки що нікому не вдалось приєднатись до Тимошенко в цій соцмережі. Приєднання потребує підтвердження від обох учасників. Тому біля її імені стоїть позначка «0 connections».
Цікаво подивитись на представництво Тимошенко в україно-польській діловій соцмережі Profeo:
Якщо звернете увагу, в її профайлі прописані всі роботи, в т.ч. в Корпорації Український Бензин та ЄЕСУ.
Створена в Профео й окрема група «Я обираю Юлю»:
Група немодерована – будь-хто може приєднатись та залишити будь-яке повідомлення.
17 фотографій Тимошенко на фотохостингу Flickr – це поки що дуже мало. Всі офіційні сайти Юлії Володимирівни завжди містять велику кількість фото хорошої якості. Наприклад, на особистому сайті Тимошенко – фотографій значно більше, і вони постійно оновлюються. Кожна поїздка – нові фото. Можливо, команда поки що не встигла розгорнути свою діяльність по активному використанню Flickr. Але якщо там залишаться ті ж 17 фото – то залишається не зрозумілим сенс використовувати Flickr. Функціонал цього фотохостингу дає можливість робити значно більше в плані взаємодії навіть з тими, хто лише переглядає фотографії.
Що цікаво, ще в понеділок серед 17 вищезазначених фотопортретів була фото «змученої Юлі» (під назвою main_ava_signed), яка на фоні інших сильно виділялась:
А вже сьогодні цього фото нема:
Очевдино, що Тимошенко не могла обійтись і без Твітера. Офіційний Твітер кампанії: zatymoshenko. Тут теж відбулись деякі трансформації в порівнянні зі вчорашнім днем – зник перший запис, який заявляв з якою метою буде використовуватись Твітер. Зараз жодного запису в Твітері нема.
Вже кілька десятків людей зафоловили Твітер Тимошенко. Вона ж зафоловила лише один – Tymoshenko. Не знаю, чи можна це розцінювати як підтвердження офіційного статусу цього екаунта, який зараз ретранслює виключно новини з офіційного сайту Тимошенко.
Оскільки записів ніяких в Твітері наразі нема – не можливо сказати, яку функцію він буде виконувати: інформаційну, ретрансляційну чи можливо навіть як елемент спілкування (що малоймовірно).
Відеохостинги представлені двома сервісами: RuTube та YouTube. На кожен з них закинули по 5 роликів. Інших активностей поки що нема.
YouTube відбрендували:
RuTube – єдиний зі всіх ресурсів Юлі, що ведеться російською мовою:
Другим по дивності ресурсом (після openua.net) є політична соцмережа Політіко. Дивність полягає в тому, що на офіційному сайті Тимошенко її представництво в цій соцмережі зазначено як один з офіційних ресурсів. Але коли ви перейдете за посиланням, то побачите, що ця сторінка не є офіційною, і досі не пройшла процедуру модерації на сайті. Тобто вона була створена силами працівників Політіко, і представники Тимошенко, відповідно, досі нічого не зробили, щоб легалізувати цю сторінку:
БЛОГИ. Блоги найвразливіше місце українських політиків. Завести блог – секундна справа, але потім в щоденному режимі займатись ним виявляється непідйомною справою для більшості з них. Тому функції ведення блогу як правило делегуються працівникам штабу, що суттєво понижує рівень привабливості таких блогів. Людям хочеться спілкування з політиком, а не з його помічником.
Отже, в Тимошенко є 2 блоги – приватний («без політики») на сайті tymoshenko.ua та блог «для обговорення актуальних проблем» в Живому Журналі.
Цікаво, що приватний блог ведеться одразу трьома мовами: англійська, українська та російська. Загалом візуальне враження позитивне.
Коментарі в блозі проходять постмодерацію. Тобто потрапити може будь-який коментар, але потім модератор його може й видалити:
Намагався побачити на очі коментарі самої Тимошенко – не знайшов. Хоча може вони там і присутні. Сама Тимошенко якщо й не пише, то,Ю як стверджують в одному з останніх її записів, активно читає. Цю тезу навіть підкріпили відповідною фотографією:
Розробники сайту з якогось дива дуже глибоко закопали RSS блога. Єдина можливість підписатись на RSS – подивитись код сторінки і знайти адресу. Але й тут мене чекала прикра несподіванка. RSS віддає лише перше речення. Хочеш прочитати більше – заходь на сайт.
Здивувала відсутність підписки на оновлення блогу через email. Сподіватись на те, що люди щодня будуть заходити на сайт аби перевірити, чи нема оновлень – якось не серйозно. Пошук на блозі взагалі не працює.
Блог в ЖЖ приємно вразив великою кількістю людей, які зафрендили Тимошенко – вже біля 500 чоловік. На відміну від того ж Яценюка, працівники якого масово фоловили твітерян і жежистів в надії, що ті навзаєм зафрендять його, Тимошенко досі нікого не френдила. На цьому тлі 500 френдів –дуже хороший результат.
Зараз в блозі 7 записів. Тексти хороші, хоча, звичайно, вона їх не пише. Мало того, під її ніком пише такий собі «МОДЕРАТОР»:
Підбиваючи підсумки можна сказати, що загалом непоганий початок. Запущено два кардинально нових сайти: tymoshenko.com.ua та tymoshenko.ua. Перший стосується передвиборчої кампанії, другий – особистий.
Позиціонування частини ресурсів саме як «ресурсів передвиборчої кампанії» розв‘язує руки на майбутнє – коли закінчиться кампанія, їх не обов‘язково треба буде підтримувати.
Сайти, як це вже стало зрозуміло, запускали в гарячці – це стосується як деяких переробок, які відбулись протягом останніх двох днів, так і відмови від прийняття грошей та повернення переказів тим, хто їх вже зробив.
Поки що не зрозуміло, чи вдасться вибудувати реальну комунікаційну модель, в рамках якої прихильники зможуть між собою комунікувати на ресурсах Тимошенко (соцмережі, блоги). А також, чи вдасться направити в правильне русло енергію активних прибічників – людей, які готові допомагати Юлії Володимирівні ставати президентом.
Але інтернетники Тимошенко ніби рухаються всаме в цьому напрямку. Наприклад, на особистому сайті Тимошенко є окремий розділ my.tymoshenko.ua:
Розділ поки що не працює, але скоріш за все там незабаром з‘явиться соціальна мережа прихильників Тимошенко.
За місяць я ще повернусь до цих сайтів та спробую зробити перші проміжні висновки, і зрозуміти чи вдалось наповнити красиву обгортку реальним змістом.
UPD.: Поки писав текст, Тимошенко встигла мене додати в LinkedIn. Так що в неї вже 4 контакти:
UPD2.: Ще один цікавий глюк. Виявилось, що англійська версія сайту tymoshenko.ua перекладається роботом (найімовірніше Google Translate). Ті, хто вже стикався з його можливостями, певно знають, як каряво виглядають переклади. Ось яскравий приклад:
Pingback: Ющенко відкрив свій передвиборчий сайт | Watcher()
Pingback: Тимошенко запустила сайт для прихильників | Watcher()