Після того, як Центральна виборча комісія зареєструвала Віктора Ющенка як кандидата на майбутніх президентських виборах, він офіційно долучився до передвиборчих змагань.
І ось буквально цими днями був запущений сайт nashvybir.com.ua, який стане головним майданчиком для роботи з інтернет аудиторією кандидатом в президенти.
Презентація самої передвиборчої програми “Вільна, справедлива, сильна Україна”, як повідомляється на першій сторінці сайту, повинна була відбутись 1 листопада, однак швидке поширення епідемії грипу в Україні змінило ці плани, і від презентації довелось відмовитись на невизначений термін.
Команда Ющенка вирішила повернутись до символіки, яка використовувалась на парламентських виборах 2002 року Нашою Україною – сонце на фоні українського прапора.
Перша сторінка сайту вітає відвідувачів однохвилинним відео з Youtube Ми Українці, де Ющенко розповідає про національні пріоритети, а також формою, де кожен бажаючий може залишити своє ім”я та e-mail, тим самим підтвердивши свій вибір на користь Ющенка. RSS у сайту немає.
Основна частина сайту починається зі сторінки http://www.nashvybir.com.ua/index.asp. Що цікаво, Віктора Андрійовича розділили на три частини – на сайті присутні три розділи: Наш лідер, Наш президент, Наш кандидат. В розділі Наш президент міститься .pdf-файл з переліком досягнень та виконаних обіцянок, які зробив Ющенко за час свого перебування на найвищій державній посаді. Все це супроводжується слайдшоу з фотографіями різного типу – від звичайних робочих поїздок країною до гасіння пожеж та футбольних пасів на стадіонах.
В категорії Наш лідер, як би це пафосно не звучало, можна знайти офіційну біографію кандидата. Ця офіційність і є головним її недоліком – текст написаний скоріше для з”їзду КПРС, ніж для потенційних виборців.
В розділі Наш кандидат міститься звернення Ющенка до народу щодо його проекту Конституції, а також підбірка новин, де його ж прибічники закликають голосувати на майбутніх виборах саме за нього. Сама ж передвиборча програма поки лишається за лаштунками.
Якась дивна ситуація з доменами: якщо сайт розміщений на домені nashvybir.com.ua, то контактний мейл прес-служби – вже на домені vybir.in.ua. А якщо ви захочете підписатись на новини, то отримаєте відповідь ще й з третього домену, nsnu.com.ua, і при цьому вам подякують за доданий коментар (насправді ж відбулася проста підписка на новини).
Окремим блоком на сайті виділено соціальні функції – це форма приєднання до команди, форма в стилі “розповісти друзям”, сторінка з віджетами для власного сайту, а також віртуальна “кабінка” для голосування. Опція залучення друзів поки що єдина серед усіх сайтів політиків. Можна розіслати запрошення для 5 або менше ваших знайомих.
Приєднатися до команди Ющенка може кожен бажаючий – досить заповнити необхідну форму, де ви маєте вказати свої контактні дані, а також позначити галочками напрямки, в яких ви можете допомогти Ющенку на час виборчої кампанії, – наприклад, ви можете стати онлайн-активістом, або ж навіть організовувати заходи на підтримку кандидата.
В розділі з віджетами міститься всього два javascript-банери, один з них веде на кандидатський сайт, а інший – на спеціальний застосунок у Facebook. Хоча назвати це застосунком важко – в ньому є аж цілий банер, що веде на сайт, і більше нічого. Тому віджетами назвати ці два непорозуміння можна хіба з великою натяжкою.
Порадував своєю назвою блок з відео, який називається Ющенко TV. В самому розділі з відео – всього кілька фрагментів з виступу Ющенка на одному з мітингів. Внизу справа мав би бути, за задумом розробників, анонс подій, проте, очевидно, через епідемію грипу ніяких подій за участі кандидата Ющенка нам не побачити.
Цікаво, що цей проект – не єдиний в арсеналі Віктора Андрійовича. Дивно, але невідомо для кого розроблявся ще один проект Ющенка-кандидата http://www.nashkrok.org.ua/ua/. Сайт створено ще минулої весни, але офіційного старту ми так і не побачили.
Колись у Ющенка ще був іменний сайт http://yuschenko.com.ua/, зараз проект закрито, і там стоїть редирект на Community8, розробника сайту. До речі, в портфоліо цієї студії зазначається, що “на даний момент Сommunity8 здійснює технічну підтримку сайту” – але це не відповідає дійсності.
Отже, на практиці арсенал Ющенка в інтернеті виявився холостим.
Підсумовуючи цей огляд, можна сказати, що все виглядає досить убого. Якщо не надто привабливий дизайн ми ще можемо простити українським політикам, то кволі спроби долучитися до процесів у соціальних медіа, обернути їх на користь кандидата, в даному випадку викликають лише посмішку, і більше нічого. У порівнянні з тією ж Тимошенко, яка дійсно розгорнула мало не цілу імперію в інтернеті, передвиборчий сайт Ющенка знаходиться порядком нижче.