Цікаве дослідження провели в Флоридському Інституті Технологій (Florida Institute of Technology), яке засвідчило, що різке збільшення листування між працівниками компанії може буде передвісником різких змін.
В ФІТ проаналізували події, які передували банкрутству Енрона (наприклад, звільнення виконавчого директора компанії в серпні 2001 року) і простежили, кількість імейлів, які надсилали працівники один одному.
Дослідникам вдалось чітко зафіксувати факт різкого зростання листування всередині компанії за місяць до всіх важливих подій протягом останніх півтора роки, що передували банкрутству компанії в грудні 2001 року.
Вдалось, наприклад простежити зростання кількості мінігруп, в межах яких велось активне листування. Кількість таких умовних груп зросла зі 100 до 800. Тобто працівники перед важливими подіями, про які вони навіть не знали, починали активно листуватись, ділитись думками, очікувати чогось. При цьому в кожного працівника могла бути якась своя внутрішня мотивація писати листи чи відповідати на них.
Дослідники мали гіпотезу про те, що в час суттєвих змін кореспонденція всередині компанії має зростати, але вони аж ніяк не розраховували на те, що їм вдасться зафіксувати факт зростання листування за місяць до кожної з таких змін.
Поки що рано говорити про якісь глибокі висновки, оскільки ФІТ має недостатньо матеріалів для повноцінного аналізу – внутрішня кореспонденція корпорацій є дуже закритою, і цифрами компанії не готові ділитись.
Разом з тим, дослідники вважають, що e-mail мережі є досить потужними самоорганізованими системами, які в багатьох випадках можуть формувати т.зв. “мудрість натовпу” (crowd wisdom).
Як би це не звучало фантастично, але інколи такі системи можуть передбачати зміни в менеджменті компанії задовго до того, коли такі рішення будуть прийняті власниками/акціонерами, чи передбачити негаразди (банкрутства, зниження доходів, невдалі рішення) або ж навпаки успішні події (злиття/поглинання, успішний запуск нових продуктів, правильні управлінські рішення).