Знайти правильного партнера для спільного бізнесу – це, певно, одне з найважливіших рішень, які ви повинні прийняти.
Зробили помилку – і можна втратити місяці, а може й роки рухаючись не з тією людиною не в тому напрямку.
Прийняли правильне рішення – і ваше життя може радикально змінитись в кращий бік.
Особливо це важливо зараз, коли криза з фінансової перетворилась на кризу реального сектора, і чимало людей опинились перед загрозою звільнення, втрати роботи. Багато хто задумується про зміну роботи, створення власного бізнесу. Криза – ідеальний час, щоб його почати саме зараз.
Якщо ви одинак, і не маєте ще своєї команди, то вам доведеться так чи інакше знайти одного або кількох партнерів. Очевидно, що шукати партнера ви будете в онлайні зі свого домашнього офісу (якщо ви вже працюєте вдома) чи робочого комп‘ютера (якщо ви все ще працюєте).
Важко знайти хорошого партнера, не бачачи його в живу. А може так скластись, що рішення про співпрацю ви приймете так ні разу й не перетнувшись в офлайні. Аруні Гунсегарам в своїй статті на GigaOm пропонує 5 важливих, на її думку пунктів, на які треба обов‘язково звернути увагу:
1. Ваші партнери повинні бути розумніші за вас в сфері, за яку вони відповідатимуть. Хоча якщо вони будуть розумніші за вас і в інших сферах – це додаткова перевага.
2. У них повинні бути хороші комунікаційні навички. Зверніть увагу на їх комунікативний стиль та стиль вирішення конфліктних чи незручних ситуацій. Партнер, особливо, якщо він живе не в одному з вами місті, не матиме можливість попити з вами кави, щоб знайти вихід з якоїсь складної ситуації. Все вирішуватиметься через листування чи телефонні дзвінки.
3. Потратьте час аби дізнатись про них більше. Що вони робили в онлайні протягом останніх кількох місяців, як себе ведуть, з ким спілкуються, що пишуть в своєму блозі, твіті чи щось коментують. Таким чином можна отримати додаткову оцінку репутаційного капіталу, який мають ваші партнери.
4. Перевірте рекомендації один одного. Хоча в Україні не дуже популярно давати/отримувати рекомендації, все ж зробити це не так важко. Про хорошого та професійного працівника чи колегу як правило можна багато взнати зателефонувавши правильним людям в компанії. Головне зрозуміти, які питання ви хочете поставити та що конкретно дізнатись.
5. Не відкладайте на потім всю паперову роботу. Знайдіть знайомого юриста або найміть професіонала. Складіть договір, обумовте розподіл повноважень, функцій, часток, внесків і т.д. Визначте юридичну форму вашої компанії. Часто партнери під одними й тими ж фразами розуміють зовсім різні речі. Це потім з часом може призвести до конфліктів. Тому важливо все чітко викласти на папері.