Очевидно, що автомобілісти допомагають не лише Яндексу, а й самим собі. В цьому й полягає смисл вебдванольності. Взагалі я дуже тішусь, коли такі проекти реалізовуються в Україні, оскільки завдяки їм проводиться лікбез українських користувачів.
Ну а тепер щодо сервісу. Яндекс ще в березні опублікував карту корків (пробок) Києва. Інформація для цього сервісу формується на основі даних ІА “Друга Смуга”. А вже в червні стартувала програма збору даних самих водіїв через програму Пробки 2.0.
В чому смисл Пробок 2.0? Водії на сайті завантажують програму та встановлюють її на свій мобільний пристрій. Вмикають GPS-навігатор – і програма сама передає інформацію на сервер Яндекса про місце перебування автомобіля та швидкість його руху. Коли таку інформацію надають багато водіїв одночасно – сервіс отримує доволі достовірну інформацію про стан на дорогах.
Дуже важливим нюансом є й те, що завдяки водіям можна побачити корки на тих вулицях, де не встановлені спеціалізовані камері стеження.
Мені в Яндексі повідомили, що частка водіїв, які “віддають інформацію” виявилась несподівано високою в Києві. Цей показник є вищим, ніж в середньому по сервісу Пробки 2.0.
До речі, вчора компанія Navteq (належить Нокії), яка робить спеціалізовані карти для GPS пристроїв, презентувала в Нью-Йорку свій проект Mobile Millennium, який працює за тим же принципом, щой яндексівський Пробки 2.0. Телефони Nokia, обладнані GPS пристроєм, передають інформацію про стан на дорогах. Пілотний проект передбачав використання 10 000 телефонних трубок в Сан-Франциско.