Стартапи хочуть бути іноваційними? Повертайтесь в гараж! Такий меседж запропонували венчурні капіталісти підприємцям та стартапам під час Конференції VentureWire Technology Showcase, що проходить зараз в Каліфорнії.
Не зважаючи на одну з найбільших світових економічних криз, інвестори досить оптимістично сприймають майбутнє і вважають, що не все так погано, як здається на перший погляд. Щоб пережити нинішню бурю і навіть бути у виграші, підприємці повинні змінити свої звички і повернутись до основ: “повернутись в гараж” і успіх при достатньому рівні працьовитості та натхнення обов‘язково прийде.
Аналітик Сітібанку Марк Маханей пояснює, що перед підприємцями відкриваються нові перспективи, але вони повинні хотіти і шукати ці перспективи. В кінці 90-х ринок був жахливим, все виглядало досить невесело, але одна компанія успішно пройшла через це випробування – це eBay. Восени 1998 компанія вийшла на IPO. І хоча ринок зараз виглядає ще гірше, це не означає, що не знайдуться стартапи, які зможуть пройти через це.
Уільям Таі з Charles River Ventures очікує появу під час нинішньої рецесії цікавих нових проектів в портфелі венчурних фондів. І ці проекти покажуть високу прибутковість з часом, бо компанії, що вибудовують свою бізнес стратегію зараз, мають менше конкурентів, працювати можуть з більшим ринком та можуть найняти більш кваліфікованих професіоналів за менші кошти.
5 порад для Стартапів та Підприємців:
1. Не фокусуватись на рості; фокусуйтесь на заощадженні коштів
Витрачайте менше часу переймаючись новими опціями, які додають до своїх сервісів ваші прямі конкуренти.
2. Спробуйте знайти можливість для монетизації соціальних мереж
Ніхто досі не придумав як монетизувати соціальні мережі, але хтось колись це зробить.
3. Шукайте нові перспективи на ринку мобільних технологій
Цікавим напрямком може бути створення платних програм для американського та європейського ринків.
4. Скористайтесь нагодою зниження або навіть відсутності конкуренції
Менше конкурентів – більше перспектив.
5. Зверніть увагу на віртуальний світ та будьте готовими до того, що публічний вихід компанії відбудеться лише за 7-8 років.
Базіл Горанчич з North Bridge Venture Partners вважає, що зараз різко зросла кількість компаній, що працюють над соціальними мережами, віртуальними просторами та монетизацією віртуальних товарів. Там зараз багато іновацій. Базіл радить стартапам, які планують з часом продатись, набратись терпіння, бо від часу створення компанії до її публічного продажу проходить, як правило, 7-8 років.
Лері Пейдж та Сергій Брін, засновники Google в своєму гаражі створюють движок для компанії, капіталізація якої співрозмірна з ВВП України.