Подати заяву на реєстрацію шлюбу тепер можна буде онлайн на порталі державних послуг iGov. Послуга поки доступна у Дніпрі, однак, за словами менеджера проекту Дмитра Дубілета, у жовтні цього року можна очікувати її запуск по всій Україні. Про це Дубілет повідомив на своїй сторінці у Facebook. Він також додав, що міністр юстицій Павло Петренко попередньо погодив запуск послуги онлайн-заяви на реєстрацію шлюбу вже наступного місяця.
Для того, щоб подати заяву на реєстрацію шлюбу, потрібно зробити наступне:
1. Увійти в систему через BankID (увівши дані інтернет-банку, який під’єднаний до системи) або електронно-цифровий підпис (наприклад, ЕЦП податкової, мінюсту та ін.).
2. Заповнити форму, вказавши РАЦС, в якому ви б хотіли провести церемонію, власне, тип церемонії (проста або урочиста), дату, бажаний спосіб оплати державного мита (якщо онлайн – після подання звернення на вашу поштову скриньку відправлять «кнопку» для сплати та детальну інструкцію, або у формі заяви будуть вказані реквізити обраного РАЦСу – достатньо буде завантажити, роздрукувати та сплатити квитанцію).
Далі – ввести дані про чоловіка та дружину, завантажити сканкопію документа, що посвідчує особу, потім – відповісти на кілька питань щодо військової служби, сімейного стану, громадянства.
Якщо ви обираєте спосіб оплати онлайн – необхідно сплатити державне мито. Тільки після цього заява буде прийнята в роботу працівникам обраного РАЦСу. Якщо було обрано інший спосіб оплати, і до звернення вже додано квитанцію, заява одразу розглядається працівникам РАЦСу.
І останнє – підтвердити «Замовити послугу».
В подальшому вам надсилатимуть листи на вказану у формі заяви пошту з інформацією про стан її обробки. Якщо форма заяви буде заповнена неправильно, вам запропонують заповнити форму ще раз, вказавши на помилки.
Ще один важливий момент: шлюб реєструється через місяць від дня подання заяви про реєстрацію шлюбу.
Нагадаємо, Вищий господарський суд дозволив подавати онлайн клопотання на порталі державних послуг iGov.