Сьогодні Медіабізнес опублікували інтерв‘ю з головою спостережної ради компанії УКРНЕТ (портал ukr.net) Михайлом Комісаруком. Інтерв‘ю досить дивне – не зрозуміло, на кого воно розраховане. Скоріше за все, на людей, які не дуже розбираються в ситуації в УаНеті (не плутати з УКРНЕТом).
Але почнемо з новинок. Пан Михайло повідомив, що в цьому році Ukr.net запускає послугу – хостинг пошти. Ukr.net дасть змогу створення скриньки на своєму домені всім охочим. Поки що не відомо, в чому буде конкурентна перевага цієї послуги, яка вже давно надається багатьма компаніями. Сподіваюсь, до кінця року ми про це дізнаємось.
Незабаром в користувачів відеохостингу PLAY.ukr.net з‘явиться можливість не лише переглядати кліпи, а й завантажувати їх у форматі MP3. Не знаю чи це крок вперед, чи назад, але зважаючи на падіння вартості доступу до інтернету, особливо його мобільної складової, думаю, що вже найближчим часом для переважної більшості користувачів інтернету не буде суттєвої різниці в завантажуванні відео чи MP3.
Михайло Комісарук як мантру повторив тезу про плани переконати українських користувачів зробити ukr.net стартовою сторінкою. Основна перевага для користувача, на думку пана Михайла, – наявність на одній сторінці сервісів, якими користуються щодня – новини, пошта, погода, закладки, пошук.
Можливо в УКРНЕТі знають щось таке, чого не знаємо ми. Але глобальна тенденція така, що портали загального призначення втрачають аудиторію в порівнянні з аудиторією пошуковиків та соціальних мереж:
Пан Михайло знову підтвердив стрімке бажання вийти на IPO в ближчі роки. В якості майданчика розглядаються Лондон та Франкфурт-на-Майні. Компанія планує віддати інвесторам 20-30% акцій компанії.
Опитані нами експерти оцінили компанію УКРНЕТ в $30-50 млн. Але точну цифру, не маючи перед очима детальної інформації про фінансовий стан, грошові потоки, реальну аудиторію проекту, ніхто не назве.
Найбільше мене здивувала відповідь Комісарука на питання про частку української аудиторії інтернету, яка припадає на сервіси компанії УКРНЕТ. Пан Михайло повідомив, що «щоденно в робочі дні сервіси компанії УКРНЕТ відвідують близько 1 млн. українських інтернет користувачів. І це приблизно третина денної аудиторії Уанету».
Не знаю, звідки в сервісів УКРНЕТу могла з‘явитись третина денної аудиторії. Це якась фантастика. Хіба в компанії вони сумують кількість відвідувачів кожного з сервісів – тоді, можливо, десь якось і можна підібратись до 1 мільйона.
Але це тоді не має жодного відношення до третини денної аудиторії. Бо якщо я зайшов на ukr.net, прочитав пошту на freemail.ukr.net, далі подивився прогноз погоди на POGODA.ukr.net і т.д., то мене виходить порахували 3-4, а то й всі 7 разів.
Статистика Бігміра показує, що реальна денна аудиторія сервісів УКРНЕТа складає 400-500 тис. унікальних користувачів (цю ж цифру підтверджує гуглівський DoubleClick Ad Planner). І аж ніяк не 1 млн. Якщо компанія спирається на якісь інші дані, ми радо готові надати їй можливість висловити свою позицію.
Цікаво пан Комісарук відповів на запитання про основних конкурентів. Виявляється, ними є портали bigmir.net, meta та i.ua, які мають меншу аудиторію, ніж УКРНЕТ, але чомусь забув назвати Yandex і Mail.ru, денна українська аудиторія яких в рази перевищує денну аудиторію всіх сервісів УКРНЕТа. Хоча логічно боротись за аудиторію з лідерами, а не з тими, хто відстає.
Ну і наостанок я вирішив залишити без жодних коментарів припущення голови спостережної ради компанії УКРНЕТ про майбутнє. Цікаво буде почути вашу думку з цього приводу:
«За даними компанії InMind, сьогодні в Україні кількість користувачів інтернету у віці 15 років і старші складає 12,6 млн. Ми припускаємо, що впродовж двох-трьох років ця цифра подвоїться. І плануємо, що за цей період денна аудиторія сервісів компанії “УКРНЕТ” складе половину денної аудиторії Уанету, а місячна – дві третини».