В Україні запустили державну систему електронних звернень за адресою z.gov.ua. Через систему можна надсилати звернення громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (лише за наявності електронно-цифрового підпису) та запити на отримання публічної інформації від фізичних і юридичних осіб.
Державна система електронних звернень створена для того, щоб підвищити якість і прозорість процесу опрацювання звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації. Система дає можливість надсилати електронні звернення із застосуванням електронного цифрового підпису.
Реєстрація в системі можлива у двох варіантах: реєстрація за допомогою ЕЦП та реєстрація без ЕЦП. При реєстрації вам потрібно вказати в якості кого ви реєструєтесь:
Після реєстрації ви одразу можете увійти до системи та створити, наприклад, запит на отримання публічної інформації (не потребує ЕЦП):
Правда, запит на отримання публічної інформації зовсім не обов’язково має створюватись щодо якогось документа, а якщо і так, то запитувач зовсім не обов’язково може знати ці реквізити. Власне, запитуваною інформацією якраз і можуть бути ці реквізити. Крім того, форма пропонує ввести перші символи з назви установи, до якої хочемо надіслати запит. При цьому щоб ви не вводили – у випадаючому меню ви побачите «Нічого не знайдено». Тобто чи зрозуміє система до кого саме ми подаємо запит і чи згенерує правильно його адресу?
В описі системи вказано, що до неї можуть підключатися всі зацікавлені державні та недержавні структури, які працюють із зверненнями громадян та запитами на отримання публічної інформації. Можливо, те «Нічого не знайдено» означає, що ніхто ще не підключився?
Більше про систему ви можете прочитати тут. Також на сайті передбачений розділ «Питання/Відповіді».