Цей посібник – результат 7 річного досвіду роботи на ринку мобільного маркетингу. Сподіваюся він буде корисним для тих, хто лише знайомиться з темою комунікації зі споживачем через мобільні пристрої.
Почнем із найголовнішого – з огляду українського ринку.
У мене є три тези.
Перша: в Україні вже майже 40 млн. людей мають мобільний телефон.
Це приблизно стільки ж, скільки телеглядачів і в півтора рази більше за читачів преси або слухачів радіо.
Тобто ми є свідками народження нового масового комунікаційного каналу.
Друга: ці мільйони зараз масового смартфонізуються.
Продаж смартфонів в Україні росте по 100% останні 3 роки і у 2012 досяг 3 млн. штук.
Тобто мобільний канал, раніше відомий набридливими дзвінками та SMS, активно обростає жирком мультимедіа, програм та геопозиціонування.
Третя: мобільний канал у нас досить неоднорідний, якщо дивитися на пристрої споживачів. Незважаючи на тимчасову і нестійку перевагу Nokia (Symbian OS), активно зростає Android, а за ним з чималим відривом підтягуються iOS та Windows Mobile/Phone. А щодо різноманітності екранів, то тут взагалі мобільний канал б’є усі рекорди і додає чимало роботи дизайнерам та верстальникам мобільних сайтів та програм: до різномаїття смартфонів додаються планшети, нетбуки та нещодавно народжений підклас ультрабуків. “Чорт ногу зломе”, як казав мій дід, одним словом.
Зрозуміло поки одне: маркетологам треба готуватися до масової інтернетизації та мультимедіазації споживачів, яка незабаром буде ще й майже цілодобовою та всюдисущою, або Always On! як я люблю казати :)
Відео в тему:
Продовження буде…