За останній рік ситуація з джерелами трафіку українських інтернет ЗМІ серйозно змінилась. Зробивши зріз денної аудиторії близько 15-ти найбільш відвідуваних українських онлайн-ЗМІ (використовувались дані з рейтингу БігМіра), можна відмітити наступні тенденції:
1) Основними джералами трафіку для лідерів ніші залишаються прямі заходи та пошуковий трафік. У тож же час, другий ешелон активно залучає аудиторію з Укр.Нет
2) Трафіко-генератори, яких часто звинувачують у низькій якості трафіку (МаркетГід, РедТрам, Джоінт і тд), стали використовуватись значно менше. На більшості ресурсів такий трафік беребуває на рівні 3-6%. Такий рівень свідчить про виключно «обмінний» характер цього трафіку, тому будь-які розмови про «накрутку» чи «закупівлю» переходів з цих джерел можна вважати не актуальними.
3) Лідери ніші («Кореспондент» та «Українська Правда»), як того й вимагає їх статус, спираються на прямі переходи біля 50% і навряд чи хтось зможе посперечатися з ними у цьому показнику навіть у середньостроковій перспективі.
4) З точки зору SEO можна виділити два ресурси, що значно випереджають всіх інших у залучені пошукового трафіку – Сегодня.ua та For-Ua.com (понад 40%). Такі показники, скоріш за все, є результатом активної роботи на біржах посилань. Не зважаючи на імідж пошукового трафіку як високоякісного, і у цій сфері є свої «перегини». Важко вважати цільовими для новинарного ресурсу переходи за запитами «поздравления с Днем святого валентина»…
5) Робота з соціальними мережами, не зважаючи на її трендовість, все ще приносить дуже мало трафіку (в середньому менше2%). Але тут хочеться відмітити команди ТСН.ua та КП.ua, які значно випереджають своїх конкурентів за цим показником.
6) Укр.нет… Другий ешелон інтернет ЗМІ продовжує рухатись шляхом найменшого спротиву, залучаючи трафік з головної Укр.нету. Як правило, цей трафік складає біля 50%,а інколи «зашкалює» до 75%!
7) Зріс трафік з Яндекс.Новин. Основні майданчики отримують понад 5% свого трафіку з цього ресурсу. Тут лідерами є УНІАН та Comments.ua. На жаль, GoogleNews не може похвалитись успіхами в цій ніші.
Резюме: українські інтернет ЗМІ стали більш розбірливими при залученні трафіку. Однак, наближення виборів київського мера та активізація політичного процесу можуть досить швидко повернути цей процес в зворотній бік, адже більшість інтернет-ЗМІ в Україні політично заангажовані. А українська політика, як відомо, не відрізняється «чистотою».