В кінці листопаду 2012 аналітична компанія Business Insider Intelligence на конференції IGNITION розповіла про те, яким, на її думку, буде майбутнє digital.
Мобільна революція
На даний час інтернетом користуються понад 2 млрд людей. На схемі показано, як зростала світова «інтернет-популяція»:
Населення Землі становить близько 7 млрд людей, таким чином, 2/3 населення світу ще не охоплені мережею. Однак, практично весь бізнес світу (82%) так чи інакше пов’язаний з використанням інтернет-технологій, і найчастіше – мобільних. За підсумками 2011 року кількість проданих персональних комп’ютерів виявилася в 2,5 рази менше числа реалізованих смартфонів, і в 3 рази менше, ніж було продано планшетів (350 млн проти 820 і 920 млн відповідно).
Планшети в даний час є незаперечним лідером на комп’ютерному ринку.
За прогнозами експертів, у країнах «великої двадцятки» до 2015 року число користувачів мобільних комп’ютерів перевищить число користувачів стаціонарних більш ніж учетверо.
За даними на 2012 рік, в світі налічується 1 млрд користувачів смартфонів. Усього ж, мобільними телефонами користується 6 млрд людей. У майбутньому, відзначають американські аналітики, приріст аудиторії користувачів смартфонів буде відбуватися за рахунок людей більш низького достатку і більш старшого віку.
Близько 25% всіх продажів смартфонів зараз припадає на Китай. Китайський мобільний ринок вже сьогодні в два рази більший від американського.
У середньому, користувач смартфону в 2012 році витрачав 24 хвилини в день на ігри, стільки ж проводив в соціальних мережах, 12 хвилин читав новини, 10 хвилин – користувався розважальними додатками, наприклад, для здійснення покупок, прослуховування музики або перегляду відео. Смартфон часто допомагав визначитися з тим, що купити в магазині, притому, як чоловікам, так і жінкам.
За прогнозами експертів, до середини 2013 року кількість завантажень додатків в Apple AppStore перевищить 60 млрд. Вже сьогодні користувачі більше часу витрачають на додатки, а не на перегляд сторінок в браузері. За три останні роки дохід від реклами в додатках виріс більш ніж в 10 разів і перевищив $3,5 млрд.
За статистикою, 89% додатків, що завантажуються користувачами є безкоштовними. Найбільший дохід розробникам приносять ігри – найчастіше, за додаткові ігрові можливості користувачу пропонують заплатити.
Медіареволюція
Зовсім недавно домінуючою була точка зору, що в інтернеті ніхто і ніколи не стане платити за контент. У 2005 році так і було, але з того часу багато чого змінилося. Графік ілюструє те, як зростали доходи медіасервісів та ЗМІ.
Продовжують зростати і доходи від digital реклами. За підсумками 2011 року вони перевищили $30 млрд. При збереженні існуючої динаміки, до кінця 2012 року можна очікувати, що ця цифра зросте до $40 млрд. Найбільші американські технологічні та медіакомпанії вже сьогодні близько 40% рекламного доходу отримують від інтернет-реклами, що можна порівняти з доходами від телереклами.
Споживачі надають перевагу отриманню новин з мережі – в цьому сегменті, а також в сегменті кабельних телемереж, зберігається тенденція до зростання аудиторії (17% і 1% відповідно), у той час, як у друкованих ЗМІ, радіо і загальнодоступному телебаченну спостерігається зниження показників (від 4 % до 7%).
Самою неефективною стає реклама в друкованих ЗМІ. У зв’язку з цим доходи від неї в 2012 році відкотилися на рекордно низький рівень до показників 1950-х років. Одна лише компанія Google зараз заробляє на рекламі більше, ніж всі американські газети і журнали разом узяті.
Експерти прогнозують, що після друкованих видань, інтерес аудиторії до телебачення також почне знижуватися. Поки що доходи від телереклами ростуть, але поведінка користувачів змінюється – з появою Smart TV з’явилась можливість дивитися тільки те, що хочеться, в будь-який час, пропускаючи рекламні ролики. У порівнянні з результатами 2009 року, сьогодні платні ТВ-підписки істотно втратили популярність (тільки за один квартал 2012 року кількість передплатників у США скоротилося більш ніж на 100 тисяч чоловік), в той час як YouTube, Hulu та Netflix стабільно збільшують свою аудиторію. Зростають доходи від відеореклами і в Інтернеті – до початку 2012 року вони складали $2 млрд, а, при збереженні цих темпів, на початок 2013 року можуть вирости ще на 25-30%.