На думку аналітиків дослідницької компанії Gartner, в інтернеті буде рости число фальшивих відгуків, фейкових послідовників і проплачених твітів
Підроблені послідовники, підроблені «лайки» і підроблені відгуки є чи не найгіршими проявами популярності соціальних мереж. Нове дослідження Gartner свідчить про те, що ситуація тільки погіршуватиметься – проплачена соціальна взаємодія стає все більш усталеною прикметою галузі. Аналітики пророкують, що до 2014 року близько 10% -15% всіх соціальних відгуків в соціальних сервісах, й інших видів соціальної взаємодії будуть підробленими. У той же час, сьогодні проплаченими є 1% -4% соціальних взаємодій.
Яскравим прикладом використання проплачених підроблених фанатів є кандидат в президенти США Мітт Ромні (Mitt Romney), який на початку цього року був викритий в залученні тисяч підроблених послідовників у Twitter.
На цьому ринку з’являються цілі компанії, які просувають ідею оплати за твіти. Наприклад, компанія PaidPerTweet використовує не тільки пряму грошову винагороду за «лайки» і «твіти», але й різні дисконтні купони. Ці компанії платять за найрізноманітніший «товар» – від твітів, «лайків» і «обмінів» на Facebook, до позначень відеороликів YouTube «улюбленими», щоб підняти їх рейтинг в чартах.
Це призводить до того, що споживачі перестають вірити різним оцінкам і рейтингам, створеним на основі аналізу взаємодії в соціальних мережах.
Gartner прогнозує, що протягом найближчих двох років, принаймні, дві компанії зі списку Fortune 500 опиняться під слідством Федеральної комісії з торгівлі США (FTC) за підроблені рейтинги та огляди. У 2009 році FTC заявила, що «позитивні відгуки, розміщені без повного розкриття компенсації (якщо така мала місце), можуть бути розцінені як неправдива реклама, або як такі, що вводять покупця в оману».
Незважаючи на зусилля FTC по встановленню правил, дуже важливо, щоб до цього питання долучилися й самі сервіси – Twitter, Facebook та багато інших. Ці компанії також хочуть заробляти гроші на рекламі, а куплена соціальна активність може поставити під загрозу всю бізнес-модель соціальних мереж. Тим більше, як зазначає Gartner, суспільну довіру до соціальних медіа вже сильно підірвано. Користувачі стають все більш обережними і обмежують своє спілкування лише з «перевіреними» контактами і брендами, що навряд чи обнадіює тих, хто хоче насправді використовувати соціальні мережі «за правилами» і розкрутити свій бренд наполегливою працею SMM-маркетологів.