Може видавець наперед знати, чи буде книга популярною? Ще декілька років тому можна було впевнено відповісти «ні». Проте зараз, завдяки збільшенню ринку електронних книг (у першому кварталі 2012 року обсяг продажу електронних книг у США склав $282 мільйонів, паперових – $230 мільйонів), а завдяки цьому – появі можливості аналізувати усі тонкощі читацьких смаків, відповідь перестає бути настільки очевидною.
Насправді, дані про увесь процес – від пошуку до читання електронної книжки – можна з легкістю зібрати. Наприклад, додатки у iPad, Kindle Fire та Nook збирають інформацію про те, як часто читачі користуються додатком, скільки часу читають. Дуже багато інформації мають такі книжкові магазини, як Amazon. Ось найбільш цікаві для видавництв показники:
- Як часто читач відкриває книгу
- Чи читає усю книгу за раз, у декілька довгих заходів чи часто, але по декілька сторінок
- Що купує після того, як прочитав конкретний твір
- Які книжки читає до кінця, а які закидає
- Чи перечитує якусь конкретну книжку
Завдяки аналітиці цих даних було виявлено, що документальні книги читають, зазвичай, уривками, у той час, як романи читають від першої і до останньої сторінки. Шанувальники наукової фантастики, любовних романів та детективів читають більше книг (та частіше дочитують їх до кінця), ніж прихильники інтелектуальної прози. Останні ж часто кидають читати на середині чи пропускають сторінки.
Звісно, реакція на подібний збір інформації дуже відрізняється. Є автори та видавці, яким подібна аналітика до вподоби, є й ті, які вважають це загрозою для індивідуальності творів.