Facebook продовжує шукати нові способи монетизації своїх сервісів напередодні найбільшого в історії інтернет-бізнесу первинного розміщення акцій (ІРО), запланованого на травень цього року.
Як і передбачалось місяць тому, Facebook таки наважився ввести послугу платних преміум-екаунтів для користувачів.
Річна підписка коштуватиме $49, місячна – $5.
Вчора компанія надала безкоштовний тестовий доступ до послуги 50 тисячам користувачів. Переважно це представники рекламних агенцій, великих компаній та журналісти. Представник Facebook в СНД Катерина Скоробагатова повідомила нам, що близько 60 екаунтів отримали вчора й українці – переважно, це digital-агенції. Серед щасливчиків й один з журналістів Watcher.
Отже, що ж отримають користувачі преміум-екаунтів:
1. Максимальна допустима кількість друзів – 10 000 (у звичайному профілі – 5000).
2. Можливість перетворення приватного екаунта на сторінку без втрати контенту та адреси. При цьому всі друзі автоматично стають «фанами» вашої сторінки.
3. Повне вимкнення реклами: як в правій колонці, так і в стрічці новин.
4. Безкоштовний трафік для власників мобільних телефонів (поки що доступно лише в США та Канаді).
Очевидно, що найцікавішою опцією є саме можливість вимикати рекламу. І після переходу на преміум-екаунт ми дійсно перестали бачити рекламу, але правий стовпчик не зникає. Там тепер більше різноманітної інформації від Facebook: люди, яких ви можете знати, події, сторінки, які ви давно не відвідували і т.д.
Офіційний запуск преміум-екаунтів для широкого загалу планується на початку травня.
У Facebook поки що уникають будь-яких коментарів щодо нової послуги, пише Mashable, оскільки до ІРО компанії залишилось менше 50 днів, і вже настав так званий період «тиші», під час якого компанія-емітент не може говорити будь-що, що не викладено в її офіційних документах, направлених в SEC (Комісію з цінних паперів США). В документах, які Facebook направив ще в лютому місяці до SEC, не йшлося про преміум-екаунти. Правило «тиші» було встановлено ще в далекому 1934 році.
Разом з тим, видання Techcrunch цитує слова одного з аналітиків Goldman Sachs, який стверджує, що Facebook ставить на меті мати до кінця 2012 року 6% платих екаунтів. Тобто близько 60 млн. штук. Мінімальний дохід від цієї послуги становитиме, відповідно, $300 млн, що буде суттєвою часткою в загальних доходах компанії.
В Goldman Sachs розраховують, що преміум-екаунти можуть суттєво підігріти інтерес до акцій Facebook.