В суботу в щойно відкритому G-Club відбувся черговий MiniCamp, темою якого був Podcasting. Тема була не новою для майже 70 присутніх на події мінікемперів, та все ж багато чого було цікавого та вартого уваги.
Хоча один з презентаторів повідомив, що подкастинг, як явище, виник у 2004 році, мушу поставити під сумнів цю тезу, оскільки подкастинги мирно існували ще в минулому столітті. Тільки ніхто їх подкастингами не називав. Сам термін дійсно з‘явився у 2004 році завдяки злиттю двох слів: iPod (який на той час вже був доволі популярним) та broadcasting (мовлення).
Першими на липневому мінікемпі виступили Олександр Фурман та Анвар Азізов, які в стилі “what is…” та “how to…” розповіли про подкастинг. Анвар трохи прорекламував свій подкастинг-сервіс.
Найцікавіше виступив одесит Сергій Петренко – найголовніший український Яндексмен та відомий подкастер пострадянського простору. Він глибше розповів про технічну сторону подкастингу – яку техніку обирати, на що звертати увагу. Чому краще писати на USB мікрофон. Нюанси роботи з конденсаторними мікрофонами та додатковою технікою. Що найцікавіше – Сергій майже всі свої розповіді підкріпляв демонстрацією техніки, якої він приніс цілу торбу. Головна теза – “подкастинг краще робити на нормальній техніці, а не гарнітурі за 16 грн.”
На Мінікемп Сергій привів з собою також Григорія Бакунова (ще один Яндексмен, але вже російський). Григорій не виступав, але дав кілька цікавих коментарів щодо майбутнього подкастингу.
До речі, виступи Сергія на дводенному семінарі Яндекса в Києві теж були найцікавішими.
Найбільш енергетично насиченим виявився виступ Андрія Сміяна, який зробив невеликий екскурс в подкастинг, як інструмент соціальної журналістики.
Була невелиа дискусія щодо майбутнього подкастингів в Україні, в т.ч. можливої монетизації. На жаль, на сьогоднішній день подкастинг в нашій країні поки що перебуває на аматорському рівні. Причини не лише технічного характеру, а й культурного – в Україні розмовне радіо не є таким популярним, як, наприклад, в США.
Потенційно аудиторія подкастингів в Україні доволі велика та сам сервіс поки що перебуває на стадії становлення. Одна з найбільших проблем, за словами Сергія Петренка, велика кількість рухів, яку повинен зробити слухач подкасту, щоб його прослухати: зайти на сайт, завантажити на комп‘ютер, перенести файл на MP3-плеєр/мобтелефон і лише потім слухати. Ще більше ускладнюється процедура прослуховування подкастів в автомобілях.
Можливо в ближчому майбутньому з розвитком мобільного інтернету в Україні, подкастинги ставатимуть дедалі популярнішими.
Pingback: Мінікемпи » Blog Archive » Матеріали та лінки липневого Мінікемпу про Подкастинг()